Ännu en utmärkelse

Kreativ blogger är en award som cirkulerat de senaste veckorna. Tror att den har sitt ursprung i Norge, i alla fall kom min första award därifrån genom Anita, andra kom från Lyran och nu har jag även fått en från Fiktionista. Jätteroligt och smickrande, men det roligaste är nästan alla nya bloggar jag upptäckt då jag följt awardens väg i bloggvärlden. Kul att se vilka bloggar som lyfts fram.

Nu är det meningen att jag ska berätta 7  saker om mig själv, välja 7 andra bloggare som jag skickar ”awarden” vidare till (med länkar så att andra hittar dem) och därefter kommentera på deras blogg så att fler får veta om utmärkelsen. De bloggar jag skickar utmärkelsen vidare till förväntas göra detsamma. 7 nya fakta om mig blir det inte, du får läsa här istället, inte 7 bloggar heller men jag vill ta tillfället i akt att lyfta fram några favoriter till som tyvärr går lite på halvfart just nu, men jag vill gärna läsa mer:

Hannas Hörna som lämnat Indien och försöker hitta livet i Skåne. Skriver om allt möjligt på ett personligt sätt. Mycket böcker, men även tankar om skolans värld.

Fiktiviteter handlar också mycket om  böcker och då Helena är bibliotekarie vet hon definitivt vad hon talar om! Tyvärr mellan jobb och frustrerad just nu.

Jag hoppas att Klotho på Ett eget rum är tillbaka på riktigt efter ett allt för långt blogguppehåll. Läsvärt och tänkvärt främst om litteratur, men lite annan kultur brukar slinka med ibland.

Tack igen Fiktionista för utmärkelsen!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ännu en utmärkelse

  1. Hanna skriver:

    Ska du ha mig att gråta? Att du tycker jag skriver personligt värmer verkligen. Jag försöker få orden att gå från huvudet genom fingrarna utan att passera för många filter på vägen.

    Sökandet efter det nya livet går i rekordfart. I morgon går jag på min fjärde intervju, på måndag min femte. Sen är det bara hoppas att det ger napp.

    En intervju har jag fått tacka nej till, jag min klant sökte jobb på ett ställe jag inte kan ta mig till.

    Just ja, jag höll på att få ett jobb jag inte sökt. Men det var i en åldersgrupp som känns helt fel för mig, jag hade inte blivit en bra förskollärare för de barnen så jag tackade nej där med.

Kommentera

