Mitt bästa biominne 7

En pratig film om ett udda par som fastnar på en flygplats och tvingas dela ett hotellrum. Hur kan det bli en bra film? Ja, om huvudrollsinnehavarna är Jean Reno och Juliette Binoche är det inte så svårt. Filmen Jet Lag kom 2002 och heter säkert något flashigt på franska. Vi tipsade svärföräldrarna att se den också under samma festival, men de var kanske inte riktigt lika lyriska. Man ska nog vara lite småkär i de båda skådisarna för att uppskatta filmen till fullo och det är jag helt klart. Kanske lite mer i Jean, men definitivt i båda.

Så vad handlar då filmen om? Om allt och inget. Mest om relationen mellan de båda personerna och det faktum att de faktiskt inte kommer ifrån varandra. Fantastisk var ordet (men någon sorts kärlek krävs nog).

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt bästa biominne 7

  1. Hanna skriver:

    Verkar påminna om ”Before sunrise/sunset” och de filmerna tycker jag mycket om så denna måste jag ju se med.

Kommentera

