Filmtajm

Den 33:e filmfestivalen invigdes i går med pompa, ståt och bråk Det blir en mini-festival för mig i år, men det blir i alla fall av. Ett par filmer idag är tanken och någon nästa helg. Svårt att välja några få när det finns så mycket bra. Ångrar till exempel att jag inte bokade biljetter till Soul Boy om Kibera i Nairobi.

Vi har visserligen barnvakt imorgon också, men har mycket annat som behöver hinnas med. Det får räcka med filmer idag tyvärr.

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Filmtajm

  1. surgeoncommander skriver:

    Roy Andersson! SUCK! Sånger från andra våningen och Du levande. Inga cineastiska höjdpunkter trots Guldbaggar. Jag tillhör verklighetens folk och ej kulturvänstern.

  2. Leif M skriver:

    Tillhör Prettoklubben. 😉

    • Lilla O skriver:

      Okej, då förstår jag. Då tillhör väl jag kulturvänstern antar jag, eller egentligen föredrar jag vänsterflummare för just Roy Andersson är lite mycket för mig också. Eller lite lite snarare.

Kommentera

