Apropå Idol

Amanda Jensson tillhör topparna, Måns Zelmerlöf är helt okej, men det är inte bara Ola som inte får mig att kapitulera. Idol har fått fram en del kända ansikten, men sedan programmet bytte jury har jag inte tittat. Det har varit några slätstrukna år.

Vill du se en riktig jury och riktigt bra deltagare är det istället American Idol med min juryfavorit Simon Cowell som gäller. Tyvärr är det hans sista år. I år har dessutom mesiga Paula Abdul bytts ut mot Ellen DeGeneres så jag spår att det kommer att bli ett höjdarår. Förra årets nykomling i juryn gjorde ett riktigt bra jobb. Den nionde säsongen börjar sändas i TV4 imorgon kl 22.40. Förra året vann Kris Allen, men jag tycker att tvåan Adam Lambert var strået vassare. Bästa vinnaren någonsin? Jag skulle nog säga Jordin Sparks som vann 2007 tätt följd av 2008 års vinnare David Cook.

Bäst någonsin? Jag är svag för Elliott Yamin som kom trea 2006 och Jason Castro som kom fyra 2007.

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Apropå Idol

  1. Lotta - hyllan skriver:

    Jag gillade också Adam Lambert och Jason Castro, och Jordin Sparks är nog även min favoritvinnare. Chris Daughtry är också en av mina favoriter.

Kommentera

