Jag kapitulerar

Tittade på reprisen av Dom kallar oss artister med Amanda Jenssen och det går inte att komma ifrån att det här är en dam utöver det vanliga. Jag har nollkoll märkte jag, förutom att jag hört några låtar på radio visste jag i princip ingenting (mer än att hon lyckligtvis kom två i Idol). Inte ens att hennes låtskrivarpartner är Pär Wiksten i lysande The Wannadies med absoluta favoritlåten You and Me song. Se programmet om ni kan, jag är glad att jag gjorde det.

Jag var också tvungen att kapitulera inför Dolph Lundgren som klarade gårdagens premiär med bravur. Manuset var inte direkt det bästa och Christine Meltzer lite väl hysterisk, men så hemskt som jag trodde att det skulle vara blev det helt klart inte. Har också svårt att bli upprörd över att de inte bytte kläder.

Tycker fortfarande att Ola är en riktigt jobbig typ, men versen på hans låt var helt okej. Salem Al Fakir var såklart bra, med en låt som gjorde mig glad. Något som hans låtar alltid gör. En bra låt vann och en som jag inte riktigt förstår vitsen med gick också vidare till Globen. Inte redo att kapitulera för Idol-Ola alltså. Att det inte gick bättre för Anders Ekborg var kanske inte så överraskande, men på Svensktoppen kanske det kan funka?!

Jag gillade faktiskt Pain of Salvation också och tyckte att det var kul att de gick till andra chansen. Jessica Andersson verkar så grymt trevlig och jag önskar henne all lycka, men var det inte en riktigt tråkig låt?

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Jag kapitulerar

  1. Hanna skriver:

    Jag hade gärna sett Pain of salvation som finalister tillsammans med Salem Al Fakir.

  2. coosybear skriver:

    Lol ni måste båda vara tondöva allvarligt om ni tyckte att road salt var bättre än jessicas & anders låt!.. Joo road salt var ju skitbra verkligen.. 🙂 en låt som absolut inte hade nånting alls! Ingen bra refräng,ingen bra sångare som även såg ut som han skulle börja lipa när som helst & som såg ut som han ville därifrån när som helst.. ,ingen röst,trasiga kläder & ett band som agerade skyltdockor på scenen som hade instrument dom aldrig använde??. Sorry…Curt Cobain är borta för länge sen.. Nirvana är far away.. Anders & Jessicas röster ÄGDE alla andra! ..Stor rutin & pondus & underbara texter & låtar båda två som lyfte mot slutet oxå.. det är så melodifestival låtar ska vara. Dom var i klass med alla andra genomtiderna bra starka melodifestival låtar.. som tex fångad av en stormvind, främling,diggilo diggiley,stad i ljus,se på mej,waterloo,ett liv med dej,take me to your heaven,evighet,stjärnorna,satellit,michelangelo me flera me flera.. listan kan göras hur lång som helst av melodifestival låtar som är helt undrebara & som har mycket bra texter & som andas melodifestival schlager flera ljusår mycket bättre än Road salt skräpet!.. Att den låten road salt ska hamna bland alla dem STORA klassikerna som man kan lyssna på hur många ggr som helst är ett STORT skämt!,, Det kommer den ALDRIG ens att komma i närheten av dessa klassiker.

  3. Hanna skriver:

    Vilken reaktion coosybear, jag tror vi kom åt en känslig punkt där.

  4. coosybear skriver:

    Lilla O jag har nog mera smak än vad du har & så det blir över med tom.
    Jag har lyssnat & tagit del av typ alla melodifestivalar genom tiderna. har massor med inspelade kassettband & skivor med melodifestivalen på. Både svenska uttagningen & den utländska sen med. Jag lyssnar på massvis med musik varje dag typ antingen via datorn eller via radion/tvn.
    Du ska inte snacka me mej om att inte ha smak lilla vännen.
    Du borde nog lära dej ett & annat om vad som är Melodifestival låtar & inte istället tycker jag.
    Men det svängde ju såå mycke om Road Salt, det var ju en ballad i klass med Jessica anderssons starka I did it for love? Jag bara skrattar när jag hör att du klagar på min smak.. hmm vad gillar du för film bara undra?..Gillar du lika dötrista filmer med eller?.. filmer som har en handling som aldrig kommer igång som denna låten var typ..filmer som är såå trista & tråkiga som.. filmer man somnar till?.. Gillar du såna med då eller? 🙂 Verkar inte bättre me den smaken du har när det gäller musik. Den är horribel. Jag gillar 50-60-70-80-90-2000 talets musik.. massor med svenska artister men även hårdrock, klassisk sån & mycket annat.. men road salt hade inget alls.. jo den hade nåt.. den var som en drog som man kan somna in till… no more..

  5. coosybear skriver:

    Hanna du tillhör alla de människor som bara klagar på allt & alla.. men när det kommer en låt som absolut INTE har något med melodifestival att göra överhuvudtaget då duger den för ni är inga melodifestival kännare alls ni 2.. tondöva trista människor.. NI klagar säkert på de flesta vinnare som vi skickat genom tiderna oxå.. & verkar ha riktigt kass smak oxå.. Lär er vilka som är melodifestival låtar & vilka som hör hemma där & inte alls ska vara där.. Ni har mycket att lära er tjejer. jag har sett alla melodifestivalar genom tiderna typ.. & denna låten var bland de allra sämsta jag hört.. bara en låt e sämre & det är nog sommaren som aldrig säger nej eller hej clown, den var en parodi me på en festival låt precis som denna road salt var ..pinsamt kass,trist & sövande..

  6. Lilla O skriver:

    Tack coosybear för att du bjöd på dagens asgarv. Du kanske ska ta det lite försiktigt med alla typ och & så låter du lite mer trovärdig. Smak handlar om at tycka vad man vill, inte tycka enligt ett facit som du tydligen förfogar över.

  7. Hanna skriver:

    Eller så får coosybear bli diktator över Melodifestivalen i Sverige. Så vinner vi varje år. Smidigt. Varför inte Svensktoppen och liknande listor också när vi ändå håller på. Grammisgalan? Guldbaggegalan? Oscars? Man ska sikta högt.

  8. coosybear skriver:

    Diktator.. hahahha .. den var bra tjejer ..:) att jag ska bli diktator över grammisgalan,oscars & massa andra galor ni rabblar upp.. jag bara skrattar åt er .. överdrivna patetiska kommentarer.. 🙂 Ni gav mig ett jättegarv oxå med era kommentarssvar tusen tack flickor !! 🙂

  9. coosybear skriver:

    Lilla o jag skrev knappast att alla låtar var kassa.. det menade jag knappast lilla du.. /lilla o..
    jag skrev om en låt typ.. inte allihopa.. lär er att läsa mina kommentarer på rätt sätt eller gå en dysilexi kurs småflickor.

  10. Hanna skriver:

    Det handlar om ironi coosybear och att kunna se skillnad på allvar och skämt.

  11. Hanna skriver:

    När man måste gå så lågt som att kalla vuxna människor för småflickor så har man verkligen slut på argumenten.

    Jag skulle kunna ge en del dräpande kommentarer om ditt språk och din stavning apropå ”dysilexi kurs”(en) du tycker vi ska gå men jag vill inte sjunka så lågt. Dessutom ser jag inga kopplingar mellan en människas språkkunskaper och hur denna är som person. Däremot finns det annat i dina kommentarer som får mig att undra.

  12. coosybear skriver:

    JO ironi tillhör ju småflickor som ni.. ni som går o trallar på oops jag gjorde det igen med Brittan, ni verkar vara lika uppblåsta & diviga som hon är. Kan tänka mej att åldern ni innehar är lika med ett litet frö som måste slå rot för att kunna växa upp & bli stor,annars kommer ni att fortsätta erat leverne i en kruka tillsammans med frön som aldrig kommer att bli stora..

  13. coosybear skriver:

    ja vet inte va du insiminerarpå nu lilla o.. vadå kan inte vara nyttigt?
    jag skriver exact vad jag tycker & anser om allt o alla , gillar du inte vad jag skriver är det ditt prb isf, du behöver inte läsa det då isf lilla du. Jag kommer alltid att skriva exact vad jag tycker & tänker om allt & alla.. Gillar du inte det läs inte det då så har du inget att bry dej om isf heller 🙂 så enkelt är det vet du.. Det är ingen som tvingar dej att läsa de jag skriver ..

  14. Tobbe skriver:

    Men herregud, Coosybear, läs igenom alla dina inlägg och fråga sedan dig själv om du beter dig respektfullt mot övriga vuxna i detta kommentatorsfält.
    Att alla melodifestivalbidrag måste låta på ett visst sätt slutade att vara hugget i sten i samma stund som röstningen lades i alla svenskars händer. 3,5 miljoner människor delar den här festivalen med dig och majoriteten där skiter blankt i vad som är ”en riktig melodifestivallåt”. De röstar helt enkelt med hjärtat, på de låtar som berör dem mest.
    Att säga till alla dessa svenskar att just du har rätt smak och de har fel känns väl ändå lite väl inskränkt?
    Tack, Hanna och Lilla O, för att ni står upp för musikdemokratin. 🙂

    • Lilla O skriver:

      Demokrati i alla former måste stödjas! Trevligt att få kommentarer från vuxna människor. 😀 Nu ska den här lilla flickan gå och lägga sig.

  15. coosybear skriver:

    Whatever lilla o.. har du inget annat roligt i ditt liv som är roligare att ägna dej åt än att hänga upp dej på små ord som man använder vid fel tillfälle i fel meningar eller vad? Är ditt liv såå himla trist att du har bara detta att ägna dej åt? verkar inte bättre.. själv ska jag se en skräckis nu me tjejen.. so long flickor ,ni kan ju fortsätta skriva så kan jag svara på de sen eller nåt ,så jag har nåt att roa mej me efter filmen oxå.. så bara skriv.. låt fingrarna glöda vet ja.. 🙂

  16. coosybear skriver:

    Lilla tobbe det har jag knappast sagt eller påstått att jag har ,alla tycker som dem tycker men tragiskt nog så röstar mest snorungar /yngre med noll smak & som är tondöva oxå på skräplåtar som tex denna salvation låten.. ..så är det & det får man acceptera bara.. respektfullt säger du? jag skiter totalt i vad sånt heter ..gillar dom inte det jag skriver så behöver dom inte läsa det heller isf.. det är så himla enkelt vet du.. eller kan det bli enklare?
    Musikdemokratin? tillåt mej att skratta.. 🙂 vilken musikdemokrati? är road salt musik demokrati? den låten hör hemma på roskilde eller hultsfred festivalen typ, knappast i en melodifestival!…men som sagt var yngre gillar sånt skräp som pain of salvation,äldre gillar mera rutinerade & erfarna artister så som jessica andersson & anders ekborg..de yngres musik smak kan ju ifrågasättas helt klart.. antar oxå att hanna & lilla o e typ i 20 års åldern såsom han sångaren var me som sjöng den sop låten..

  17. coosybear skriver:

    oki då var du äldre än så.. hmm får de dej att känna dej yngre av att lyssna på ung tondöv insomnande skräp musik bara undrar hanna?

  18. Hanna skriver:

    Om det får mig att känna mig yngre? Nej det kan jag inte påstå. Däremot känner jag mig väldigt klok och respektfull när jag läser dina inlägg och ser hur illa det kunde ha varit.

  19. coosybear skriver:

    mm kunde nästan ana denna ironiska kommentaren från dej hanna.. 🙂 såå skoj verkligen att föra en diskussion med iq befriade tröga tjejer som ni visar ett tydligt bevis på att vara. Ni är lika långsamma & sega & trista & sövande som denna låten road salt så ni passar bra ihop till den låten båda två 🙂

  20. Hanna skriver:

    Min senaste kommentar var inte ett dugg ironisk utan fullkomligt ärlig och sann.

  21. Tobbe skriver:

    Klockrent, Hanna!
    Din fullträff ovan var så dräpande att varje förolämpning som Coosybear kan tänkas bjuda på från och med nu kommer kännas som ett blekt efterspel till diskussionens höjdpunkt… 😉
    Jag tackar för intressant läsning här – åtminstone från två håll – och följer Lilla O:s exempel genom att gå och lägga mig.

  22. coosybear skriver:

    mm ne just det va.. eller hur hanna ?
    well jag bryr mej inte alls ett skit vad du anser om mej, de jag skriver eller inte skriver.. det är ditt prb om du inte gillar det eller om du måste kommentera det..inte mitt prb isf .. gillar du inte de jag skriver så svara inte på de då isf :).. iaf.. ja tycker ni e rätt så trista nu tjejer .. så jag ska ta o kolla in en skräckis me tjejen istället det är nog mera spänning & action i den än vad ni har att erbjuda hära i detta sega siraps tuggummi sörjan som ni bloggar i…

  23. coosybear skriver:

    Nope tobbe lilla du..jag tar knappast åt mej av vad någon skriver eller bryr om om nån försöker att vara lustig/ironisk eller försöker äga mej på nåt sätt.. alla kommer bara att misslyckas sååå katastrofalt mycke om dom försöker sig på nåt sånt sorry..jag får be att beklaga sorgen.. ska jag hjälpa till att bära kistan? som en stor pojke säger till magnus med fiolen i magnus & brasses varning för barn.. ni är barnen i den parodi sketchen inget annat är ni tyvärr,ganska svårt att komma upp i en högre nivå när ni bara har så små kommentarer att komma med sorry fail again ..:) det är inte lätt att försöka spela vuxna o vara förståndiga & kloka som ni försöker övertyga & påstå att ni är.. ni failar ju hela tiden liksom.. sorry..

  24. coosybear skriver:

    tobbe & hanna så nu ska småbarnen gå & lägga sig eller gå till sina trista slentrian jobb i morron igen ?.. ha så skoj ..:)..

  25. Susan skriver:

    En stillsam fråga: Vad betyder coosybear? Det är inte så att du menar coasybear?

  26. coosybear skriver:

    jag stavar precis som jag vill & detta namnet har jag haft i massor med år.. alltid haft det..så jag stavar det precis som jag vill som jag alltid har gjort.

Kommentera

