Haiku

En haiku med 17 stavelser. 5-7-5. Twitterdikter. Något jag tvingat elever att skriva. Nu försöker jag själv.

Istappar smälter,
kanske anar jag våren.
Sedan åter natt.
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Haiku

  1. Hanna skriver:

    Kan inte somna,
    älsklingen så långt borta.
    Sängen gapar tom.

  2. Hanna skriver:

    Vi var lika muntra båda två.

    Så underbart med vår. Visserligen gick jag en underbar promenad längs havet tidigare i veckan, såg ut över den gnistrande snön och njöt av solskenet, men nu vill jag ha vår så jag kan utnyttja det faktum att vi numer har en trädgård. Liten men naggande god.

    Det skulle vara roligt att få läsa några av dina elevers haikus (hur böjs haiku? en kaiku flera haikus? den haikun? de haikuerna? haikusarna?) om de går med på det förstås.

  3. Hanna skriver:

    Min sambo kommer att vara tvungen att veckopendla några månader för tyvärr jobbar han fortfarande kvar i staden vi bodde i innan vi åkte till Indien och i samma veva flyttade till Skåne. Många orsaker gjorde att det trots jobbsituationen ändå var bäst att flytta just då. Men det ser inte allt för mörkt ut på jobbfronten så vi håller tummarna.

Kommentera

