Bokfrågornas ABC del 12

Dags för bokstaven L, min egen bokstav. Det ska dock inte handla om mig utan om helt andra L-saker:

  • Jag älskar listor och har listat lästa böcker sedan 1999. Hur kommer du ihåg vilka böcker du läst? Skriver du listor?
  • Lyrik ligger mig också varmt om hjärtat. En genre som hemska svensklärare har förstört för allt för många. Vad är din relation till lyriken? Har du någon favoritpoet eller favoritdikt?
  • Ledamöterna i Svenska Akademien är aderton till antalet. Vem är din favorit bland nuvarande och gamla ledamöter? Har du någon du inte förstår dig på?
  • Sjung långsamhetens lov eller inte. Jag vill i alla fall att du ska berätta om en riktigt långsam bok som du läst.

Svara i en kommentar eller i egen blogg (får du skriva i någon annans är det inte mig emot) lämna gärna en kommentar och/eller länka hit när du svarat så att jag och andra kan kika in och läsa.

Mina egna svar kommer som vanligt i ett annat inlägg.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 12

  1. Ping: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – L for lei

  2. Ping: Böckernas ABC nr 12 – Fiktiviteter

  3. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten och kommer att få på käften av alla som älskar Tolkien…

  4. Ping: Bokfrågornas ABC: Bokstav 12 « Ett liv utan böcker är inget liv

  5. Bea skriver:

    Klar med svar på L, det gick lätt idag!

  6. Ping: Bokfrågornas ABC del 12 « Dolly; det läsande fåret

  7. special K skriver:

    här kom ett L också 🙂

  8. MariaH skriver:

    Nu har jag lagt upp mina svar

  9. Ping: L som i Listor « Bokstävlarna

  10. bokstavlarna skriver:

    Nu finns mitt svar också! Jag kommer ikapp, långsamt men säkert… 😉

    http://bokstavlarna.wordpress.com/2010/03/08/l-som-i-listor/

  11. Ping: Bokfrågarnas ABC – L « Eli läser och skriver

  12. Ping: Bokfrågornas ABC: L « Ikas ord 2.0

Kommentera

