Från en bokmissbrukare

Jag behöver verkligen inte fler böcker. Visserligen är mitt lästempo rätt högt, men det finns ändå högar med olästa böcker hemma. Jag köper för många, lånar ännu fler och dessutom dimper det då och då ner ett läsexemplar från något snällt förlag. Att klicka sig in på Bokus och Adlibris nu när det går att beställa rea-böcker är alltså helt onödigt. Nästan dumt. Jag skulle ju inte köpa så många böcker i år.

Men jag kanske kan titta lite. Bara titta. Om jag inte hittar något riktigt bra och billigt. Något jag letat efter länge. Något jag verkligen vill läsa. Då kanske jag kan få köpa en. Bara en. Eller kanske två om jag nu ändå betalar porto. Pocketböcker är ju inte så dyra. Förra året fick man en tygkasse på Adlibris om man beställde för 500 kronor. Den använder jag varje dag. Det är ju bra. Då har jag ju på ett sätt tjänat lite på att köpa böcker. Om jag köper engelska böcker tjänar jag ännu mer, de är ju så dyra annars.

Eller?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Från en bokmissbrukare

  1. Hanna skriver:

    Jag tycker om känslan av att ha olästa böcker hemma. Lite som ett eget minibibliotek. Trygghet på något sätt.

    Men olästa böcker står inblandade med lästa, i egen hylla skulle de lysa som strålkastare och då skulle fästmannen nog dumförklara mig, åtminstone titta snett på mig när jag hämtar adlibrispaketen.

  2. Cecilia skriver:

    När det är bokrea så tycker jag faktiskt att man får unna sig lite. Det får den där andra hälften förstå. Det är ju en höjdpunkt på året 🙂

  3. Eva-Cecilia skriver:

    Hög igenkänningsfaktor… bokrea går ju inte att undvika… 😀

  4. Åh som jag känner igen mig. Aldrig har väl bokrean varit så lockande som denna månad. Jag som trodde att det blir inte så svårt att stå emot. Jag brukar ju ändå inte handla nåt på bokrean…

    • Lilla O skriver:

      Köpstopp i mars, vad tror du om det. 😉

      • Haha! jo… ja… jösses… Har faktiskt funderat på att utöka till mars också men jag vet inte. Det vore faktiskt det bästa egentligen… Men ooh vad det kliar i fingrarna. Jag vågar inte ens gå in på Bokus eller Adlibris eller någon annan sida för jag litar inte riktigt på mig själv. 😀

      • Lilla O skriver:

        Det är nästan så det blir motsatt effekt av att inte få köpa. Jag som är lite barnslig reagerar i alla fall så… Tänker att jag kanske får beställa i slutet av februari, då kommer de i mars. Fusk!

  5. Ja det är fusk! Men erkänner att jag också har tänkt tanken…

Kommentera

