Dagsarkiv: 12 februari 2010

OS istället imorgon?

Okej, jag vågar mig på några åsikter om morgondagens deltävling från Sandviken trots debatten förra veckan. Bidragen går att smyglyssna på här och  här. 1. Vem är Erik Saade? Tydligen favorit. Riktig tuggumipop som möjligen går hem bland fans till … Fortsätt läsa

Publicerat i Musik | Märkt | 1 kommentar

Tips från bokrean

Jag har ännu lyckats hejda mig från att beställa hem en massa böcker, men letat har jag helt klart gjort. Här kommer några tips på läsvärda och prisvärda reaböcker: Att leva var en fantastisk film av Zhang Yimou och jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Skynda att älska

Mymlan har flyttat bloggtemat från avsomnade Bloggvärldsbloggen till sin egen blogg. Jag har i flera dagar funderat på vad jag ska skriva. Det är inte så enkelt med kärlek. De senaste gångerna jag har träffat mina vänner är det just … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj | Märkt | 3 kommentarer

Annorlunda och svårforcerad

Jag absolut älskade Inger Christensens Alfabet med sina fantastiska allitterationer och sitt oemotståndliga språk. Det är lite mer svårtillgänglig, men det finns riktigt bra passager även i denna samling som cirklar kring ordet det, inte sällan använt som anafor. Christensen … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar