OS istället imorgon?

Okej, jag vågar mig på några åsikter om morgondagens deltävling från Sandviken trots debatten förra veckan. Bidragen går att smyglyssna på här och  här.

1. Vem är Erik Saade? Tydligen favorit. Riktig tuggumipop som möjligen går hem bland fans till Amy Diamond och EMD. Rätt tråkig.

2. I Andra generationen spelar farbrorn som var på pappas fest som Storebror vill lyssna på. Men jag vet inte jag. Visst gillar jag Dogge, men är det inte lite väl entonigt? Tror inte att den går vidare, så farbrorn kan nog spela med pappa nästa vecka istället.

3. Anna Maria Espinosa sjunger en vacker sång som min mormor kommer att älska och som garanterat kommer att bli en långkörare på Svensktoppen. Bäst hittills, men det säger förvisso inte så mycket.

4. Highlights & MiSt Come and get me now känns väldigt dansband, men kommer säkert att gå hem. Riktigt tråkig, men ganska typisk och klassisk schlagerlåt.

5. Jag älskar Pauline, men hennes Sucker for love kräver en rejäl scenshow för att gå vidare. Rätt snygg trots allt. Hon kan verkligen sjunga!

6. We can work it out, jo Andreas Johnson låter som vanligt. Habilt, men rätt trist. Möjligen med rätt show.

7. Hjälp, skicka för all del inte Orsa Spelmän till Oslo. Söta är de visserligen, men nej de går helt klart bort, med eller utan dyslexi.

8. Manipulated med Hanna Lindblad känns spontant bara jobbig.

Skulle önska Pauline och Andreas Johnson till final, men tror att Erik Saade kan bli farlig. Möjligen går det också bra för Anna Maria Espinosa, så jag får väl tippa de två till Andra Chansen. Känns som en ännu svagare omgång den här veckan.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till OS istället imorgon?

  1. Lyran skriver:

    Definitivt OS…

Kommentera

