Tips från bokrean

Jag har ännu lyckats hejda mig från att beställa hem en massa böcker, men letat har jag helt klart gjort. Här kommer några tips på läsvärda och prisvärda reaböcker:

Att leva var en fantastisk film av Zhang Yimou och jag vill gärna läsa boken skriven av Yu Hua. Den beskrivs som en modern klassiker och skildrar livet i 40- och 50-talets Kina.

Ur vulkanens mun är en riktigt bra, men oerhört tragisk bok av Helena von Zweigbergk om ett par som försöker rädda sin kärlek på semestern.

Christa von Bernuth är en av de deckarförfattare jag tänker läsa i år i min deckarutmaning. Flera av hennes böcker finns riktigt billigt på rean och jag är rätt så sugen på att beställa i alla fall den första i serien om Mona Seiler som heter Rösterna.

Tomas Kangers serie om Elina Wiik utspelar sig i Örebro och den första boken Första stenen läste jag i somras. Flera av Kangers böcker finns att köpa på rean.

Elsebeth Egholm är en dansk deckarförfattarinna som jag läst tre böcker av. Den första finns på rean och heter Dolda fel och brister och handlar om Dicte Svendsen.

Anne B Ragdes fantastiska trilogi om de tre bröderna Neshov och deras gemensamma gård inleds med Berlinerpopplarna och finns i en samlingsvolym. Helt klart läsvärda.

Mer för deckarutmaningen. Yrsa Sigurdardottirs första bok Det tredje tecknet finns att köpa för en billig penning. Det står snart klart att jag måste shoppa lite. Om jag köper böcker jag helt klart kommer att läsa känns det nästan okej.

Hon älskade är en fantastisk bok där Helena Henschen skriver om sin farmor Signes händelserika liv.

Boris Starlings bok Messias är en av de bästa och hemskaste deckare jag någonsin läst. På bokrean finns en annan bok av honom Visibility som jag absolut vill läsa.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tips från bokrean

  1. Alldeles för många intressanta tips. Jobbigt!

Kommentera

