En perfekt dag

Har varit på dejt idag men en fantastiskt trevlig man. Min egen. Tillsammans med minst halva Göteborg befann vid oss vid Korsvägen lagom till lunch. Resten av Göteborg gick på Båtmässa, vi till Världskulturmuséet. Pinsamt nog har jag aldrig varit där och det är synd märkte jag. Vilken rofyllt ställe. Fantastiskt lugnt och harmoniskt. God lunch också och bra utställningar. Lägg där till väldigt trevligt sällskap och det är lätt att förstå att dagen börjat bra.

Nu dricker vi vin vid varsin dator. Så som det brukar se ut hos oss, men det är rätt trevligt det också. Lyssnar på en gammal Rebecka Törnqvist skiva och har det allmänt skönt. Laddar inför OS ikväll. Jag ser verkligen fram emot skidskyttet. Risken är bara att det blir FÖR spännande.

Troligen blir det Melodifestival i alla fall med ett halvt öga också, men jag vet inte jag. Det känns lite segt i år. Tills dess blir det hur som helst Törnqvist.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

