Kulturfyran om Bloggtoppen och andra bloggportaler

Kulturbloggen ondgör sig över Bloggtoppen.se som inte fungerar som den ska. Frågan är förstås, vad har sådana där bloggportaler för betydelse?
Det vill Kulturfyran veta.

1. Finns din blogg registrerad på någon bloggportal?

Japp, på ovan nämnda Bloggtoppen, på TopBlogArea och Bloggtoplist tre portaler som verkar ha minimal betydelse. Jag tittar sällan in där själv och hittar således inga bloggar via dem. Inte heller verkar det komma någon trafik därifrån till mig. Bloggportalen däremot använder jag mycket. Har hittat bloggar där och klickar mig ofta vidare från startsidan till inlägg som verkar läsvärda. Är också registrerad på Bokbloggar.nu som ger både besökare och nya bloggar att läsa. Nyligen pingar jag och det händer att jag klickar mig vidare därifrån.

2. Följer du någon blogg som du hittat via någon bloggportal, som Aftonbladets Bloggportal, Nyligen eller någon annan,Tjejblogg till exempel?

Via Bloggportalen hittade jag Karins Värld och ChristerMagister som jag läser ofta. På Bokbloggar.nu har jag hittat en hel del trevliga bloggar.

3. Hur hittar du bloggar?

Annars hittar jag mest bloggar via kommentarer på min egen blogg, genom att klicka mig vidare från en blogg jag redan läser, eller de bloggar som kommenterat samma artiklar som jag. Har också hittat en del via Bloglovin där jag också finns registrerad.

4. Vad tycker du om bloggportaler? Fyller de någon funktion? Vad är bra, vad är dåligt?

Jag gillar Bloggportalen och Bokbloggar.nu som jag definitivt tycker fyller många funktioner. Det är kul att klicka runt på dessa sidor i jakt på något intressant att läsa.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

