Boksommaren

Jag fyller på min lista på nya böcker jag vill läsa i år med några böcker som kommer under våren och sommaren. Listan kommer säkert att uppdateras:

Günter Wallraff är en riktigt spännande journalist som jag hört mycket om, men aldrig läst något av. Hans bok Rapport från vår sköna nya värld innehåller 8 reportage. Norstedts förlag 19 april.

Sadie Jones följer upp Den utstötte med en bok om en brittisk soldat på 50-talet som börjar tvivla på det mesta. Boken heter En officer och gentleman och ges ut av Wahlström & Widstrand 20 maj.

Äntligen kommer Chimamanda Ngozi Adichies debut på svenska, Lila Hibiskus ges ut på Albert Bonniers Förlag 28 maj.

Löpning är definitivt inte min grej, men Haruki Murakami är det och hans bok Vad jag pratar om när jag pratar om löpning ges ut av Norstedts förlag 31 maj.

Gargoylen av Andrew Davidson låter som en både annorlunda och bra bok. Norstedts förlag 1 juni.

Fatta Eld av Suzanne Collins är fortsättningen på fantastiska Hungerspelen. Månpocket 18 juni.

Elizabeth Gilbert fortsätter sina memoarer i boken I nöd och lust. Albert Bonniers Förlag 18 juni.

Colleen McCullough har skrivit en fortsättning på Jane Austens Stolthet och fördom som heter Miss Mary Bennets självständighet och handlar om Janes syster Mary. Forum Bokförlag 7 juli.

Camilla Ceder skriver deckare som utspelar sig i min närmiljö och därför är lite extra spännande att läsa. Hennes andra bok om Christian Tell heter Babylon och ges ut av Wahlström & Widstrand 12 augusti.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Boksommaren

  1. Jenny skriver:

    Just det ja, Haruki Murakami ska ju läggas till på att läsa-listan! Tack för påminnelsen!

  2. Gargoylen vill jag också läsa. Har haft den boken (på engelska) i bokhyllan i ett halvår ungefär.

Kommentera

