Heja Björn!

OS-guld nummer två. Trodde nog att det skulle vara under damernas tävling det skulle komma, men istället blev det outsidern Björn Ferry som knep ett guld.

Jag vågade nästan inte titta på de sista två skjutningarna och när Ferry bommade trodde jag att det var kört. Men icke. Vilken grej. Vad oväntat. Vad fantastiskt roligt. Extra roligt att det är Björn Ferry som ingen riktigt trott på, den som kanske kunde klara sig hyfsat, men som slapp guldkravet. Riktigt, riktigt roligt.

Inte riktigt lika kul att se damernas skidskytte. Tyvärr verkar det inte vara omöjligt att Johnson gör en Forsberg och klappar igenom när det gäller. Hoppas att det vänder. Och ACO som fick starta för sent. Det är inte full koll direkt funktionärerna, samtidigt är det väl inte säkert att resultatet blivit ett annat om hon fått starta när hon skulle. Tydligen blev det fel även under herrtävlingen då en fransman fick starta för tidigt.

Idag lyckades jag spela in tävlingarna som gick när grabbarna nattades och godnattsagan om Storebror och Lillebror som räddade världen blev ganska kort idag. Den innefattade dock en rymdraket och diverse superkrafter precis som de vill ha det.

Nu ska jag verkligen försöka lägga mig. Ska bara titta lite till. Måste ju se segerintervjun. Och kanske blomsterceremonin. Men sedan så…

Måste förresten säga att jag älskar mössorna. Helt fantastiska!

Det här inlägget postades i Sport och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Heja Björn!

  1. Bea skriver:

    Ja, vilken fantastisk tävling det blev och jag håller med, mössorna och vantarna är underbara!

  2. Cecilia skriver:

    Jag missade Ferrys lopp. 😦 Tänkte att han har inte en chans men där fick man så man teg. Allt kan ju hända i skidskytte.

  3. Paperback Lover skriver:

    Jag missade när Kalla vann. Då satt jag och googletalkade med min pojkvän och vi var mycket o-överens om en sak. I efterhand kan det kännas så futtigt och jag önskar att jag såg Kalla vinna OS-guld istället. Men igår fick jag en ny chans, skitkul!!!

Kommentera

