Bokustoppen v.6

Nygammal etta på Bokustoppen denna vecka. Skönt då jag absolut inte behöver fler böcker på min att-läsa-lista som redan är vansinneslång. Att Snabba Cash återtagit förstaplatsen känns alltså riktigt bra. Bra måste det också kännas för Lapidus som måste skratta hela vägen till banken (och hem igen, minst) Nästa månad när Gängkrig 145 släpps i pocket lär han få fler anledningar att skratta.

Ny på listan och helt klart en bok som gärna får nå toppen (har letat efter en anledning att köpa den) är Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda.

Även Grishams Utpressningen är ny på listan, men den klarar jag mig utan. Önskar alltså ingen topplacering för den. Precious som låg etta förra veckan har ramlat till plats 4. Illa med böcker som endast toppar en vecka. Med tanke på min läsning alltså. Tur att man alltid kan lita på Snabba Cash.

Vill du se hela listan får du klicka här.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bokustoppen v.6

  1. Bea skriver:

    Har du mycket annat på listan, vänta med Gavalda… Jag har älskat hennes tidigare men blev så besviken…
    Av flera anledningar, men framför allt retade jag mig på det överdrivna användandet av tre punkter… i vareviga mening…(typ).
    Men jag vill inte avskräcka dig, bara uppmana att lägga tiden på något roligare 🙂

  2. Lilla O skriver:

    Tre punkter är irriterande…TV4 har en tendens att köra det mellan varje inlägg när de rullar kortnyheter…mest på sporten…avskyr det!

    Tråkigt om den inte är bra. Om min läslista är lång? Skojar du? 😉

Kommentera

