Pris i väst

Måste ändå ta och uppmärksamma Borås Tidnings debutantpris. Lite lokalpatriotism är sunt tycker jag. Nu är det så att jag inte läst någon av de nominerade böckera, så egentligen väger väl min åsikt inte direkt tungt. Bokhoras läsare håller på Johan Kling och hans bok vann jag av Hellre barfota än boklös. Kommer alltså definitivt att läsa den, pris eller inte.

De nominerade är:


Den falske vännen, Henrik B.Nilsson

Näckrosbarnen, Susanne Axmacher

Människor helt utan betydelse, Johan Kling

Naturen, Caroline Ring-skog Ferrada-Noli

I en familj finns inga fiender, Viktoria Myrén

De av böckerna jag vill läsa är förutom Klings bok även Viktoria Myréns, trots att den låter mer än lovligt eländig och Henrik B. Nilsson, trots att den skulle kunna vara lite överpretentiös. Ja, så har jag tyckt då. Priset delas ut den 25:e februari på Folkan i Borås. Må bäste debutant vinna!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pris i väst

  1. Nä vad kul! Jag har bara läst Klings bok av de nominerade. Men det är stort för att vara mig. Jag brukar typ aldrig ha läst ”rätt” sorts böcker.

Kommentera

