Grabbarna O har vårshoppat

Nu vill jag att det ska vara vår snart. Grabbarna har valt vårkläder och med dem på kommer det i alla fall kännas lite mer som vår. När de får välja själva blir det så här. Behöver jag säga att Lillebrors outfit är till vänster?! Kläderna finns på Lindex.

Min frisör berättade förresten om en mamma som bröt ihop när hennes tvåårige son tog på sig sin kusins prinsessklänning med tillhörande rosa, högklackade skor. Vad är det som är så farligt med rosa kläder? Rädd för att ungen ska bli transvestit eller (gud förbjude?) homosexuell. Om mina söner är homosexuella lär det knappast göra varken till eller från vilka kläder de har på sig. Jag väljer kläder jag tycker om, klart de ska få göra detsamma!

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Grabbarna O har vårshoppat

  1. Ikväll lägger jag upp en rolig tävling på bloggen där man kan vinna valfritt barn plagg från Paulfrank, vore kul om du ville delta!(man behöver inte ha en blogg, kanske fler av dina läsare vill vara med som inte har en blogg)

    hoppas du får en fortsatt underbar dag och kväll!
    Kramar Erica

  2. lustigkulle skriver:

    Jag känner en liten kille som gärna ville ha klänning – i somras var det så, nu är det kanske inte läge. Jag förstår honom. Klänning är ett bekvämt plagg, inget som sitter åt. Tjejkläder är också oftast mycket roligare än killkläder. Jag tror att alla människor vill pynta sig om de får. Det förstår man om sett en liten treåring kråma sig framför spegeln i mammas halsband och solglasögon.

  3. MariaH skriver:

    Förmodligen är de rädda för att snoppen skrumpnar o trillar av ifall gossen bär för flickiga kläder? Blir till att tvånsläsa ”Kenta och barbisarna” med den mamman

  4. Hanna skriver:

    Jag satt och såg på helylleserien ”7th heaven” idag (hjälp mig, hur ska jag klara en månad till innan jag får börja arbeta?). Nåja, Lucy är gravid ocb beställer kläder till flickan i magen. Naturligtvis kan flickan inte ha blå kläder och det gjorde mig ju inte så förvånad – är det amerikansk helylle så är det. MEN tydligen så är även randigt no no på flickor. Randigt är maskulint, rutigt ska det vara.

Kommentera

