Dags för topparna?

Sista deltävlingen i morgon och det är väl nu de bra låtarna ska komma? Om inte så hoppas jag verkligen att det är Salem Al Fakir som drar till Oslo.

Malmö är staden som gäller och Sibel ser det hela som en modevecka. Det bådar inte gott om kläderna är bättre än musiken, men det är kanske inte så hon menar.

Här kan du lyssna på låtarna och det har jag gjort.

Sibel är först ut med låten Stop och är inte dålig, men definitivt inte min grej. Mycket Britney och det klarar jag mig utan.

Hur många ballader har gått vidare? Kanske kan Py Bäckman göra en Suzzie Tapper och få en del röster. Inte kul, men kanske blir det pampigt på scen.

NEO kvalar i alla fall in i kategorin ”låtar jag kommer att gilla när jag hör dem på radio” och trots ett rent hysteriskt tempo är det en låt som gör mig glad. Lovestoned har också en hyfsad låt med lite väl mycket smör och ompa-bompa, men okej. Jag vet inte hur många röster Anna Bergendahl tar. Jag gillar henne när hon är lite mer nedtonad, men det är ändå en hyfsad låt.

Pernilla Wahlgren låter som om det fortfarande är 1985 och jag tror inte att det funkar. Det är i alla fall en klassisk schlager som Linda Bengtzing lyckats med förr. Inte min grej, men jag är väl inte direkt någon schlagerfantast. Noll Diciplin kör en Jumper möter Ebba Grön variant som mest känns pinsam. Två bottennapp på rad skulle jag vilja säga.

Och slutligen  Jöback. Synd att han inte gör en poppigare låt. Nu blir det lite överpampigt. Jag är skeptisk, men han är en helt fantastisk sångare.

Håller favoriterna Jöback, Sibel och Wahlgren? Inte om jag får bestämma, men det får jag ju inte då jag inte ens brukar rösta. Sibels låt är riktigt dålig, Wahlgrens nästan en schlagerparodi och Jöbacks väl pampig. Håller nog mest på PJ ändå i just den trion.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

