Lite lästankar

Just nu läser jag Kärlekens historia av Nicole Krauss. En av de mest udda böcker jag läst på länge. Tycker om den och vill läsa vidare, men jag känner definitivt att jag inte har full koll. Tills på fredag ska den vara utläst och diskuteras med vännerna i bokklubben.

Mars blir en hektisk läsmånad. Ska läsa Persepolis för Jorden Runt 2.0, Martin Edwards i Deckarutmaningen, dikter av Bok Hansson och Kristina Lugn för Lyrikutmaningen,

Pick-up av Eva Dozzi som jag fått från Alfabeta för att recensera, Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren som  Wahlström & Widstrand skickat. Två författare som tidigare skrivit riktigt bra böcker. Läs om dem här och här.

Debutanten Christoffer Carlssons Fallet Vincent Franke ligger också i recensionshögen tillsammans med ett gäng nya böcker från LL-förlaget där I samma båt av Sara Wadell lockar lite extra.

Skulle också vilja beta av någon Bokustoppsbok och gärna Främlingen till Afrikautmaningen.

Dessutom ska minst en av böckerna i Pocketkedjan läsas så att en av dem kan skickas vidare.

Summa: 12 böcker minst.

Lägg där till högen med biblioteksböcker som ska konsumeras. Spontanläsning? Tror inte det. Möjligen om jag får ledigt från jobbet för att hinna läsa, men det funkar inte riktigt så. Tyvärr.

Ett tufft jobb, men någon måste göra det! 😀

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lite lästankar

  1. Haha, det lät ganska härligt ändå!

  2. bai skriver:

    Det er godt eg ikkje er aleine om å ha det slik.

    Eg jobber veldig med å ikkje stress-lese meg gjennom alt eg skulle ha lese, men å faktisk kose meg med bøkene. Det er ikkje alltid like lett.

  3. Cecilia skriver:

    Jag förstår inte hur du hinner. Du måste läsa väldigt snabbt 🙂

    • Lilla O skriver:

      Jo jag läser snabbt, men ibland dyker det upp en bok som Kärlekens historia som kräver långsam och koncentrerad läsning, då försöker jag stanna upp och faktiskt njuta.

  4. MariaH skriver:

    ja du… efter bokrean har min pockethög svällt till 22 böcker + att jag har ett gäng biblioteksböcker. Synd bara att inte barnen är överens om hur mkt lästid mamma skall få.

  5. Det ska bli intressant att se vad du tyckte om Kärlekens historia. Jag hade svårt att förstå vissa delar i den och sånt stör mig massor (när jag inte får ihop historien helt och hållet och vem vissa stycken handlade om/syftade på). Jag fick ihop det mesta mot slutet men inte helt.

    • Lilla O skriver:

      Tyckte också att det var en svår, men bra bok. Läste ut den igår och ska försöka samla mina tankar i ett inlägg så snart de faller på plats.

Kommentera

