Överraskande bra

Tyckte att sista deltävlingen var klart godkänd. Helt klart den bästa av de fyra.  Blev väldigt överraskad över att Anna Bergendahl gick vidare, men glad då jag tyckte att den var riktigt bra. Jöback är alltid Jöback och Kempe är alltid Kempe. Fem sekunder sedan stod det klart att låten skulle gå vidare. Lite väl mycket svulst i slutet, vilket är lite typiskt Kempe, men en helt okej låt. Fem tonartshöjningar kanske är lite väl mycket kan man tycka.

Att Sibel inte gick vidare alls var överraskande då hon utmålats som favorit, men jag gillade inte låten alls. Alldeles för hysterisk för min smak. Var inte alls förtjust i Pernilla Wahlgrens låt heller och hoppas att den inte går vidare från Andra Chansen. Taskigt för henne att missa brorsans bröllop och inte gå vidare visserligen. Neo gillade jag bättre, men tror nog inte att han går till final.

Andra Chansen ja.

Duell 1 mellan Pain of Salvation och Pernilla Wahlgren hoppas jag helt klart att favoriterna från första deltävlingen vinner, men det blir nog schlager-Pernilla tyvärr.

Duell 2 mellan Pauline och Crucified Barbara blir tuff, men då jag verkligen gillade Pauline och tyckte hårdrocksdamerna var näst intill fruktansvärda hoppas jag såklart på Pauline.

Duell 3 måste Neo vinna. Orsa Spelmän var riktigt dåliga, men låten har satt sig i hjärnan tillsammans med Salem Al Fakir och Andreas Johnson.

Duell 4 så till sist där två trevliga och sympatiska alternativ med rätt tråkiga låtar tävlar. Måste ändå hålla på Alcazar trots allt.

Sedan vet jag inte riktigt vem som möter vem, men gärna Pain of Salvation och Pauline till final om det är möjligt, annars Neo istället för någon av dem. Jag tror dock tyvärr på Pernilla Wahlgren och Crucified Barbara. Kommer inte direkt sitta klistrad nästa vecka.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Överraskande bra

  1. Per-Anders skriver:

    Själv gillade jag Lovestoned med låten Thursdays bäst. Blev lite överaskad att de inte gick vidare.

  2. Leif M skriver:

    Hur orkar Du engagera dig i denna smörja?

    Hälsningar

    Leif M
    tillhörande Prettoklubben

  3. *malin* skriver:

    Vad olika man kan tycka… Jag tycker att Salems låt är värsta smörjan jag hört på länge. Hoppas verkligen inte att vi skickar honom till Oslo! Usch… Och Johnsson likaså. I kväll kom äntligen Anna med en låt jag kan tänka mig att skicka till Oslo. Men, ändå. Det har varit sämsta startfältet någonsin. Jag är grymt beviken på årets Melodifestival. Tur att Måns har varit en av programledarna. Utan honom hade det varit helt outhärdligt.

    Jag älskar verkligen Melodifestivalen och ringer alltid och röstar. Men som sagt, i år har det blivit få röster från min sida. I vilket fall kommer jag att följa finalen med spänning.

    • Lilla O skriver:

      Håller med om att startfältet är riktigt kasst. Vi får väl hoppas på Bergendahl som vinnare så att vår delade smak slipper leda till bråk i den så snälla bokbloggsvärlden. 😉

  4. hej hej, en annan mamma här. Kikar in och önskar dig en fortsatt trevlig helg!!!

    Kram

  5. Dennis skriver:

    Hoppas antingen på Eric Saade eller Anna Bergendahl,
    men nu när jag hörde Annas låt, kan jag inte bli något annat än besviken om hon INTE vinner.

  6. Hanna skriver:

    Också hoppade jag över att se den igår för att jag läst så många dom tyckt dåligt om låtarna. Attan.

Kommentera

