Kvinnor jag älskat och nästan glömt

Såhär på Internationella Kvinnodagen vill jag uppmärksamma några favoritförfattare som jag konstigt nog inte varit i kontakt med på länge. Författare som jag läst fantastiska böcker av, men nästan glömt bort. Jag är något av en periodare, men de här damerna ska jag definitivt återvända till snarast! Inte för att jag behöver fler läsutmaningar i år, men det här börjar nästan likna en:

Barbara Voors har skrivit många fantastiska böcker som Tillit till dig, Smultronbett och Sömnlös. Det står en oläst bok av henne i hyllan och jag vet egentligen inte varför den inte blivit läst. Definitivt en författare värd att återupptäcka om inte annat genom den här!

Amy Tan är också en gammal favorit som jag glömt bort, Saving fish from drowning vill jag definitivt läsa.

Carol Shields har skrivit fantastiska Stendagböckerna och det var många år sedan jag läste något av henne. Orange Prize utmaningens marsbok är Larry’s Party så varför inte den?

Märta Tikkanen har skrivit en diktsamling utöver det vanliga Århundradets kärlekssaga och i hyllan står Män kan inte våldtas oläst. Dags för läsning.

Zadie Smith är värd ett andra möte då White teeth är väldigt bra. Kanske On Beauty?!

Siri Husvedts Vad jag älskade har jag läst, men ingen annan bok av henne. Laddar för Sorgesång inom kort.

Jag har läst tre böcker av Maggie O’Farrell som alla varit bra, bäst var Bara Alice. En bok av henne har jag tydligen missat och den heter passande nog Du visste aldrig att jag fanns.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kvinnor jag älskat och nästan glömt

  1. Karin/Bokcirkel skriver:

    Zadie Smith hade jag nästan glömt oxå. Gillar den boken iaf.

  2. Paperback Lover skriver:

    Barbara Voors Islossning och Mina döttrars systrar (hette den va?) var båda överraskande bra och det är verkligen en författare jag kan rekommendera till nästan vem som helst.

  3. Eva skriver:

    Litteratur är viktiga länkar.

Kommentera

