Allvarligt talat?

Internationella jurygrupper? Men snälla rara. Hur tänkte ni Svt? Hur patetiskt var det inte att se svenska kändisar leka internationella jurymedlemmar?

En helt okej vinnare med en helt okej låt. Jag kommer att lägga till den på min pepplista tillsammans med Salem al Fakir och Andreas Johnson (faktiskt). Kriterierna för den är en låt som ger mig energi och/eller en text som får mig att rycka upp mig en smula. Vilka låtar peppar dig?

Pepplåtar enligt Lilla O

Anna Bergendahl ja. Med tanke på de fantastiska internationella jurygruppernas åsikter lär det väl gå sådär i Oslo. Kanske hade det varit bättre med Salem Al Fakir ändå. Och kanske Björn Gustavsson. Hur kan någon vara roligt bara genom att finnas? Rolig var också Timo Räisänen som hypergöteborgsk poängutdelare. För han kan väl inte prata så på riktigt hoppas jag?!

På något sätt känns det som om det inte spelar så stor roll vem vi skickar till Oslo. Dels är det inte så viktigt hur det går och dessutom går det i princip aldrig bra. Erik Saade var en överraskning och faktiskt en låt som jag tror skulle nå ganska långt. Inget i min smak direkt, men så tillhör jag inte heller dem som röstar. Är bara glad att Timotej inte vann.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Allvarligt talat?

  1. Nadja skriver:

    Jag håller helt klart med dig om det med juryn, det var nog den skummaste jag någonsin sett.
    Satt och garvade när dom pratade, förstår inte hur svt tänker ibland, det enda som är bra med svt är att dom inte reklam!! 😀 Vad tyckte du om Anna berggrunds seger då?

    • Lilla O skriver:

      Jag satt också och skrattade, tills jag förstod att det faktiskt var på allvar. Skumt! Jag gillar Bergendahls låt, hon har en skön röst. Kanske inte en låt jag skulle lyssnat på annars, men helt okej.

  2. Annika skriver:

    Jag är nog en av få som inte har hört en enda låt av årets bidrag (om man bortser från Annas då som jag har hört på radion vid ett enda tillfälle).

    När deltävlingar gick jobbade jag antingen natt eller så gick de parallellt med OS och för mig är det valet inte särskilt svårt. Jag missade även finalen på grund av jobb. På något konstigt sätt känner jag mig ändå glad över att det var Anna som vann då jag följde henne under hennes tid i Idol. Jag kommer aldrig att glömma hennes tolkning av Have a heart som var helt magisk. Tyvärr levde hon väl inte upp till förväntningarna efter det, men nog kan hon sjunga alltid.

Kommentera

