Vill ha, vill ha, vill ha!

Jag hade en gång ett pocketfodral.

Ett ganska fult, men väldigt bra pocketfodral.

Lillebror hade ritat på det och det var slitet, men det var mitt alldeles egna, mjuka pocketfodral.

Det som hjälpte mig att hålla ordning på var i boken jag var och som gjorde att jag slapp leta efter allt möjligt och omöjligt att ha som bokmärke.

Det som tog pocketläsandet till en helt ny nivå.

Det som dolde vad jag läste vid behov.

Praktiskt.

Sen glömde jag det på bussen.

Puckat.

Nu hittar jag inget nytt.

Vad ska jag göra?

Ett gigantiskt I-landsproblem. Ett riktigt allvarligt sådant.

Faktiskt.

Livsviktigt.

Hjälp!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Vill ha, vill ha, vill ha!

  1. Morrica skriver:

    Vad är ett pocketfodral?

    • Lilla O skriver:

      Ett mjuk skydd till pocketböcker som fanns på Designtorget för typ hundra år sedan. Perfekt som skydd för böcker som slänger omkring i handväskan och dessutom med tillhörande bokmärkessnodd.

  2. Mikaela skriver:

    Jag såg pocketfodral på både Akademibokhandeln och Bokia förra veckan, så om nån av dom affärerna ligger nära dig, så kan du ju kolla där. 🙂

  3. Dolly skriver:

    http://www.pocketshop.se/030bragr.asp
    Rulla ner en bit så finns det!

    Googla på det. Finns händiga människor som syr jättefina pocketfodral och säljer.

    • Lilla O skriver:

      Det på pocketshop är riktigt fina, men enligt butiken på Centralen i Göteborg är de slut och kommer inte tillbaka. Segt. Kanske finns det någon som kan sy. Bra tips!

  4. Ingalillw skriver:

    Jag köpte ett pocketfodral i skinn som försluts med ett gummiband på Ordning & Reda för ca ½-år sedan. Love it! Jag förstår definitivt att du ”behöver” ett nytt.

  5. Karin/Bokcirkel skriver:

    jag köpte mitt på pocketshop. Ser att ngn har länkat till det 🙂

  6. Mirthful skriver:

    Hvis du kan fortelle meg sånn ca. hvor stort det trenger å være kan jeg sannsynligvis klare å sy et til deg. Og et til meg selv i samme slengen, det høres ut som en nyttig ting.

Kommentera

