Rör inte min arbetstid

Det har varit mycket snack om lärarnas arbetstid i veckan, då arbetsgivare och politiker är mer intresserade av att kräva och ge order än att lyssna och diskutera.

Precis som läraren Bitte Lång känner jag uppgivenhet. Jag tycker inte om att bli behandlad som en smitande slöfock när jag jobbar häcken av mig för att göra ett bra jobb och inkassera några ynka små kronor varje månad.

Det finns inget annat yrke jag vill ha, men om det inte finns tid och möjlighet att göra ett bra jobb vill jag inte vara med längre.

Jag har gått med i den här facebookgruppen som Henrik Magnusson startat. Gör det du också!

Det här inlägget postades i Skolsnack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

