Old friends

1995 gick jag min andra termin på lärarhögskolan i Göteborg och det var dags för svenska. Jag träffade då tre av mina absolut bästa vänner. Vi pluggade ihop, läste dikter ihop, diskuterade betygskriterier, kunskapssyn och pedagogik långt in på nätterna med en hel del tillhörande vin.

Utbildningen avslutades med en månad i Kenya där vi skrev vårt gemensamma examensarbete. En fantastisk resa som kanske inte kan mätas med morgondagens gemensamma äventyr, men sju ungar senare är det lyx att bara hinna träffas.

M och M hämtar upp mig om några timmar och färden går till metropolen Jönköping där L ansluter. Ska bli så fantastiskt roligt att träffas!

Jag hoppas att det blir många träffar många år framöver. Som Simon and Garfunkel sjunger:

Can you imagine us years from today, sharing a parkbench quietly
How terribly strange to be seventy.


Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

