Litterära covers

Vilket underbart uttryck litterära covers är. I GP kan du testa vad du vet om dem!

Måste verkligen läsa Lolita för att kunna fortsätta med Att läsa Lolita i Teheran och Darling River.

Skulle också rekommendera Fear of flying och därefter Bitterfittan, eller Doktor Glas och Gregorius.

Vilka litterära covers och original skulle du rekommendera?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Litterära covers

  1. lustigkulle skriver:

    Bra att du läser Lolita, jag kan inte förmå mig. Klarar inte av att distansera mig tillräckligt. Men är mycket intresserad av att få veta varför den anses vara så bra. – Däremot har jag läst Att läsa Lolita i Teheran. Det är en mycket bra bok – man känner att det är en liten brist att inte ha läst Nabokov innan men det är inte nödvändigt. Azar Nafisis bok är en bra introduktion till Nabokov. Jag har skrivit om den här

  2. Dolly skriver:

    Mrs Dalloway och Timmarna!

    • Lilla O skriver:

      Ja såklart. Har bara sett filmen Timmarna, men inte läst någon av böckerna.

      • lustigkulle skriver:

        Och så har vi ju naturligtvis Odysséen och Strändernas svall. 😉

        Mrs Dalloway är en bok som jag är glad att jag har läst – Woolfs berättarteknik är suverän. Hon genomlyser sina karaktärer! Jag glömmer inte Clarissa Dalloway, fastän jag inte tycker så jättemycket om henne.

        Jag menade inte att säga att Lolita skulle vara en dålig bok – det är den naturligtvis inte. Hela litteraturexpertisen tycker att den är ett mästerverk. Men jag har för klena nerver för den, blir bara arg!

Kommentera

