Poesitips 2

Och här kan du lyssna på några av dikterna från cd-samlingen Dikt 1598-1939 som jag skrivit om här. Den maffiga samlingen är utgiven av Weyler Förlag.

Drömmer om att få den när jag fyller 36.

36 förresten. Närmare 40 än 30 och det har gett mig viss ångest. Fixeringen vi det allt större antalet gråa hår börjar minst sagt anta absurda proportioner. Kan säga att jag tackade ordentligt när jag fick visa legitimation på Systembolaget igår. Hur som helst skulle födelsedagen bli lite lättare att överleva med en lyrikbox som sällskap.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Poesitips 2

  1. Leif skriver:

    Du får väl tipsa en dig närstående.

    Gråa hår är inget bekymmer – det går att färga om du så vill.
    Mitt gråa började redan kring 30 och nu har jag en sådan där Comviqfrisyr med dålig täckning upptill och grått runt om.

Kommentera

