Bokustoppen v.11

Syskonkärlek ligger i topp för tredje veckan i rad. Så fort alla ”måsten” för mars är lästa ger jag mig på den. Anna Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel har tagit ett rejält kliv upp igen från 10:e till 2:e plats. På plats tre ligger Utan ett ord av Linwood Barklay som jag dissade förra veckan. Tar tillbaka det efter att ha läst flera positiva bokbloggsrecensioner om den. Okej att den tar sig upp i topp trots allt alltså.

Jag är ganska överraskad över att Gängkrig 145 vänder nedåt redan. Läste den i veckan och den var ingenting för mig. Kanske känner fler så. Eftersom den redan är läst skulle jag dock gärna se den i topp nästa vecka.

Nya på listan är Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg, Den perfekte vännen av Jonas Karlsson samt Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella. Tre väldigt olika böcker som jag helt klart kan tänka mig att läsa.

Hela listan hittar du här.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bokustoppen v.11

  1. Boktokig skriver:

    Har i alla fall läst två böcker på listan, men det finns flera som jag vill läsa. Men Gängkrig är nog inte en av dem.

  2. Nä hur kan du dissa Utan ett ord. Den var ju skitbra! Fast du behöver i och för sig inte tycka samma sak som mig. 😉

  3. violen skriver:

    hejsan redan vecka fyra var Sigrids hemlighet med på listan, på tredje plats. Då läste jag den och tyckte mycket om den. Träffade en granne i går som hade lyssnat på den och också tyckte att den var bara så bra. Så den kan jag verkligen rekommendera!
    Det är inte en deckare som man kan tro av författarnamnet utan ingår i Släkten, Historiska medias serie http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s/114.

Kommentera

