Tiden går

Tiden finns inte i så stor mängd som jag önskar och så springer den iväg också.

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på säkert 20 år. Jag köpte garn till grabbarna O som vill göra tofsar och samtidigt köpt jag ett par stickor till mig själv. Efter lite googlande lyckades jag komma ihåg hur man lägger upp maskor och snart ska Harry få en halsduk. Än så länge är den grön och rosa. Får se hur mycket den kan spåra ur innan den är lagom lång.

20 år sedan alltså. Det var också 20 år sedan jag gick ur nian. Snart 19 år sedan jag träffade min äldsta vän. 17 år sedan jag studerade utomlands. Snart 16 år sedan jag började på lärarhögskolan. 11 år sedan jag blev färdig och avslutade med en resa till Kenya. 10 år sedan jag och maken gjorde vår längsta resa 6 månader och lika många länder.Snart 5 år sedan storebror invaderade.

35-års-krisen uteblev, men nu när det är en månad kvar till 36 börjar åldersnojan verkligen komma krypande. Jag fokuserar mer och mer på de gråa håren som blir fler och fler. När jag fyllde i en enkät förra veckan fick jag fortfarande kryssa 20-35. Nästa steg var 36-50. Jag är alltså nästan 50.

Ingen blev med andra ord gladare än jag när jag fick visa leg på systemet i helgen.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tiden går

  1. pagnes skriver:

    Åh fy, jag som har 25 och ett halvt års-kris. Tiden är riktigt läskig tycker jag, så påtaglig men ändå ogreppbar och svår att förstå sig på. Kanske bäst att inte grubbla så mycket över den utan bara låta saker och ting hända? Läst ”Tio tankar om tid” förresten? Jag har den i bokhyllan, men inte läst än.

  2. Eva-Cecilia skriver:

    Tiden går – det är sant. Men det är också väldigt mycket tid kvar! Alltså finns det plats att göra många av de där sakerna man vill – men kanske inte just nu och inte allt på en gång.
    Men visst är det härligt när man får visa leg på systemet ;-).

    • Lilla O skriver:

      Man borde tipsa systemets anställda om hur de kan få nöjdare kunder genom att be trötta småbarnsföräldrar om leg någon gång ibland. 🙂

Kommentera

