Dejt nummer 2

Efter en mycket lyckad dejt i Jönköping planerar vi nu en tur till Stockholm i oktober. Jag har inte varit där sedan jag vallade runt elever 2001. Jag har dessutom aldrig varit på Dramaten, så när fyra svensklärare beger sig till Stockholm är det självklart teater som gäller.

Höstprogrammet har just släppts och jag skulle definitivt kunna tänka mig att se Stormen med Örjan Ramberg, Stina Ekblad och Jonas Karlsson. Kanske tufft att få biljetter bara om den har premiär samma månad?! Körsbärsträdgården kan funka också om den går även då, men Tjechov är kanske inte min största favorit.

Tid ihop med goda vänner är det viktigaste, men vi kommer säkert att fila en del på programmet ändå. Ska det åkas till Stockholm ska det göras ordentligt.

Storebror vill visserligen åka dit redan i sommar, mest för att få åka tåg och tunnelbana. Vi får se hur sommarplanerna blir till slut. Klart är att det blir Sverige och någon ganska kort tur dessutom. Pengarna ska förhoppningsvis brännas på en längre vinterresa istället.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dejt nummer 2

  1. violen skriver:

    Ah, Stormen! Min far bor djupt väl famnar sju…….

    Den måste väl bara vara sevärd…..

    trevlig helg!

Kommentera

