Shortlist just nu

Håller just nu på att läsa Vyssan Lull av Carin Gerhardsen som är tredje delen i Hammarbyserien. Riktigt, riktigt bra och bara några sidor kvar. Recensionsdag är den 30/3. Den första april kommer några rader om en annan bra deckare Janusstenen av Elly Griffiths.

Innan mars är slut borde jag också hinna läsa månadens deckarförfattare Martin Edwards, men det känns lite väl optimistiskt.

Mitt i Bob Hanssons Halleluja liksom är jag (och har varit ett bra tag).

Jag är också mitt i Janis den magnifika av Johanna Nilsson som jag fick av Rabén & Sjögren. Fantastiskt bra så här långt. På jobbet läser jag en annan ungdomsroman Saba – Sanningar och lögner av Simonette Schwartz, som LL-förlaget skickat. Också det en lovande bok som en av mina elever redan paxat.

På tur står sedan en rad ungdomsböcker Street av Eva Susso, I det här trädet av Katarina Kieri och Per Nilsson och Ibland bara måste man av David Levithan för att nämna några.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Shortlist just nu

  1. Pernilla skriver:

    Jag blir helt matt! Hur hinner du människa? Jag hinner knappt läsa på mjölkpaketet. JO. Det hinner jag. 🙂

  2. Fru E skriver:

    Är på gång att lyssna på Gerhardsen och hoppas att Griffiths kommer lagom till påsk!

  3. Karin/Bokcirkel skriver:

    Ja, hur hinner du? =) fast jag har också några på min lista…
    Det mesta jag läser, klämmer jag på pendeln. En fördel med att pendla =)

Kommentera

