Deckarutmaningen

Det går inte så bra med marsboken av Martin Edwards All the lonely people som utspelar sig i Liverpool. Inte dålig egentligen, men jag har inte ork att läsa något mer krävande än chiclit på engelska just nu.

Aprils författare är en isländsk för mig oläst författare Yrsa Sirgurdardottir vars första bok Det tredje tecknet fanns att köpa billigt på bokrean. Har hört mycket gott om böckerna om þora och ser fram emot att läsa den.

Är rätt nöjd med utmaningen hittills. Två mycket bra nya bekantskaper i Håkan Östlundh och Qiu Xiaolong och egentligen tror jag även att Martin Edwards kan vara läsvärd, bara inte just nu. Jag gillar huvudpersonen Harry Devlin och det brukar räcka långt.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Deckarutmaningen

  1. violen skriver:

    Lycka till med Sigurdadottir som enligt mig blir bättre för var bok, när kommer den fjärde tro?

Kommentera

