Triss i damer

Kulturbloggen utmanar läsarna att presentera en triss i damer. Rosemari bjuder på två bloggrelaterade trissar och en musikinriktad.

En av bloggarna hon tipsar om är Enbokcirkelföralla, som även jag följer. Karin gjorde mig glad och stolt genom att ha med min blogg i sin triss med bokbloggar.

Min triss består av tre bloggar (av fyra starka kvinnor) som skriver om bland annat jämställdhet, familj och utbildning:

Skriet från kärnfamiljen är bloggen som på många sätt är fortsättningen på boken med samma namn av Rebecka och Tinni, två väldigt kloka kvinnor.

Nina Ruthström bloggar från Spinnsidan (som inte är en plats på Gotland) om familj och också ganska ofta om feminism.

You’re no different to me är Morricas blogg om bland annat utbildning. En respektingivande och klarsynt dam som beskriver sig själv som ”en liten tant på äventyr i en stor värld”.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Triss i damer

  1. NINA skriver:

    Jippihoo!!! Vad glad jag blir att du har med mig – tack snälla. Kul att du gillar min blogg.

Kommentera

