Turister, tv, tillfälligheter och annat på T

Efter lite påskuppehåll med pausmusik är det nu dags för bokstaven T :

Berätta om en bok som handlar om turism!

Ibland känner jag för att göra en riktigt bitterfitteresa. Bara fly från allt och få njuta lite av lugnet som Sara gör i Maria Svelands Bitterfittan. En god natts sömn är helt klart mer värt än ett knapplöst knull.

Har du någon favoritbok som blivit tv-serie?

Ja du, det är ju det här med favoriter. Det finns många böcker som filmats för tv och många med gott resultat. Till slut fastnade jag för The Inspector Lynley Mysteries, som trots att ingen av huvudpersonerna ser ut som de ”ska” har fångat böckernas stämning på ett bra sätt.

Vilken är din favorittitel?

Jag älskar verkligen långa titlar. Ju konstigare desto bättre egentligen. En favorit i år är därför Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats av Eli Levén. Sedan har jag också gått igenom listor med mina favoritböcker och kommit på en massa fantastiska titlar, men till slut bestämde jag mig för en bok som kanske inte är en absolut favorit, men med en fantastisk titel Livet på marken är inte lika lätt av Viveca Lärn.

Berätta om en bok där tillfälligheter spelar stor roll.

Tillfälligheter. Ja se där fick i alla fall jag något att bita i. Jag körde efter principen ”den första som dök upp i huvudet” och därför säger jag den väldigt söta och lika förutsägbara Luftslott av Sheila O’Flanagan om Carey och Ben som träffas på ett flygplan mellan Dublin och New York och gifter sig efter bara några dagar.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Turister, tv, tillfälligheter och annat på T

  1. Helena skriver:

    Jag valde också bitterfittans resa på turism – det var det enda jag kom på och den är ju också jätteviktig i boken och som inspiration. Kul att vi valde samma 🙂

Kommentera

