Löftespåminnelse

Jag lovade mig själv för ett tag sedan att jag ska kommentera mera. Fem kommentarer till andra bloggare varje dag. I en bloggtorka som kanske inte märkts så mycket är det kommentarerna som blivit lidande. Nu ska jag bättra mig, för dialogen är faktiskt något av det roligaste med bokbloggandet!

Nu är bokbloggare artiga människor och det uppstår sällan några större kontroverser. Om jag hyllar eller sågar en bok som du tycker något helt annat om är du mer än välkommen att diskutera lite!

Så det är nu mer troligt att vi snart ses i en kommentar nära dig! Gärna hos mig också för den delen…

Vad tänker du om kommentarer? Gillar du att få, läsa, skriva?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Löftespåminnelse

  1. BokMamma skriver:

    Det är ju väldigt kul att få kommentarer, tycker jag. Försöker att själv kommentera inlägg då och då men som du säger så är det helt klart något jag kan bli bättre på.

  2. Paperback Lover skriver:

    Jag gillar att få kommentarer. Det är nog därför jag önskar att jag skrev mer intressant, för då får man intressanta kommenterar som kan växa sig till en egen diskussion. Sånt gillar jag! Och så gillar jag att svara på kommentarer jag fått. Det tycker jag man ”bör” göra, det är artigt liksom. Jag gillar inte att kommentera i bloggar där jag vet att jag aldrig får någon respons på det jag skrivit.

  3. Helena skriver:

    Jag älskar att få kommentarer – alla kommentarer – det är ju roligt att få bevis på att någon verkligen läser det man skriver. Det är förstås roligt när kommentarerna utvecklas till långa diskussioner men det är också roligt med små avtryck som berättar att någon tittat förbi.

    När det gäller det egna kommenterandet så önskar jag ofta att jag vore mer insiktsfull och smart i stunden och kunde bidra med tänkvärda kommentarer hit och dit. Men jag följer min egen filosofi och gör nedslag ibland av mer kortfattad karaktär även när jag inte har något välformulerat och tänkvärt att säga 😉

    • Lilla O skriver:

      Tror som du att det är viktigare att ge/få en kommentar än att den är så där särskilt genomtänkt. Tycker allt att du är det ändå! 🙂

  4. Andasin skriver:

    Kommentarer är skoj! Det är möten och möten är intressanta. Har inte bloggat så väldans länge själv och har just tänkt – som du – att jag ska kommentera mera, därför får du några rader här:)
    Ser för övrigt att du också håller på att läsa Anna Grues ”Judaskyssen”. Planen för min del var att den skulle varit utläst igår men det är drygt halva kvar så den ekvationen gick inte riktigt ihop :p

    • Lilla O skriver:

      Min plan var också att jag skulle läsa ut den tills igår, men det kom lite jobb och väldigt mycket trötthet emellan. Jag gillar den dock!

  5. bokstävlarna skriver:

    Jag märker själv att kommenterandet kan bli lidande när jag har ont om tid och inspiration. Visst försöker jag hinna med alla bloggar i rss-läsaren ändå, men jag tar mig inte tid att kommentera allt jag inspireras elelr upprörs av. Tråkigt nog.

    Det skulle vara roligt med fler diskussioner bland bokbloggarna, men samtidigt är jag glad över att vi inte har så många troll. Personliga påhopp är rätt skönt at slippa.

    • Lilla O skriver:

      Trevligt är definitivt att föredra. Det finns så mycket otäcka påhopp i bloggvärlden att det räcker och blir över. Fler diskussioner skulle dock vara trevligt.

  6. Annika skriver:

    Jag älskar att få kommentarer och jag blir lika glad över att någon bara skriver ett ”hej” som att någon ger en kommentar till det jag har skrivit. Jag har också lovat mig själv att jag skulle ge minst fem kommentarer om dagen. Det målet har jag dock inte nått än så jag kan definitivt bättra mig på det området.

  7. En bok om dagen skriver:

    Jag är rätt usel på att kommentera fast jag tycker riktigt mycket om att få kommentarer själv. Ofta kommenterar jag inte för att jag känner att det som kan sägas redan är sagt – fast man kan ju instämma… 😉

  8. L.H. skriver:

    Kommentarer är ju aldrig fel att få, ett bevis för att folk faktiskt läser och inte bara springer förbi. Själv kommenterar jag alldeles för lite, ganska ny i bokbloggsvärlden och lite för blyg för att kommentera tror jag, tyvärr. Borde ju inte vara så himla svårt att slänga iväg en kommentar lite oftare, får nog ta och bättra mig jag med. 🙂

  9. Lilla O skriver:

    Ett bra sätt att få kommentarer är tydligen att be om dem! 😀

  10. Bea skriver:

    Håller med många ovan, kommentarer är roliga, att få, ge och läsa. Fastnar dock ofta i ”inte ska väl jag” men ska bli bättre på kommentarer och att följa upp andras. Bra påminnelse!

  11. bai skriver:

    For min del kjem kommenteringa an på dagsformen. Den siste veka har eg – med ny jobb – såvidt rukke å lese alle bloggane eg abonnerer på, langt mindre kommentere. Derfor var det litt ekstra morsomt å komme til dette innlegget i dag, for eg satt akkurat å tenkte på at eg ikkje hadde kreativitet til å skrive kommentarar i dag.

    Elles er kommentarar alltid morsomt å få, anten det bare er ein ”heilt enig” eller ei lengre utgreiing. Men dei mest spennande kommentarane – anten dei er hos meg eller hos andre, er dei som startar diskusjonar.

  12. Lilla O, då ska jag passa på att kommentera här och säga att jag gillar din blogg jättemycket! Men jag är samtidigt grymt avundsjuk och imponerad av att du hinner läsa så mycket… Själv hinner jag knappt läsa två tre böcker i månaden… Men jag läser en jäkla massa tidningar och artiklar (i jobbet ;-).

  13. Nina skriver:

    Det där med att kommentera är det som prioriteras bort först av mig, vid tidsbrist.

    Jag tycker det är trevligt att få kommentarer med förstår och tycker det är helt ok att man inte kommenterar varje inlägg.

    Det roligaste äär ju när det blir diskussioner

Kommentera

