Just nu gäller…

Piratförlaget var snälla nog att skicka ett exemplar av Judaskyssen av Anna Grue som jag hade planerat att läsa till den 14:e. Tyvärr somnar jag varje kväll när jag försöker läsa den och det har absolut ingenting med bokens kvalitet att göra. I helgen läser jag förhoppningsvis ut den så att jag kan skriva några rader.

Igår dök det också upp ett exemplar av Jón Kalman Stefánssons Himmel och helvete från Weyler förlag. Recensionsdag imorgon och tills dess hinner jag inte läsa den, men jag kommer definitivt att börja så snart jag hinner!

Utläst är underbara Satungsverserna av Kicki Edgren Nyborg från Ica bokförlag. Inget för ständigt harmoniska småbarnsföräldrar som hinner med allt och lever livet med ett leende på läpparna, men för en lagom frustrerad och stressad morsa som jag var igenkänningsfaktorn hög. En längre text kommer så snart jag klurat ut när det är recensionsdatum.

Halvläst är mysiga Bit of a Blur av Alex James samt I det här trädet av Katarina Kieri och Per Nilsson som båda lovar mycket. På sängbordet ligger Torg, korg, eko av Sara Hallström från Norstedts samt Emmy Moréns dubbla liv av Barbara Voors som jag fick från Rabén & Sjögren i veckan. Båda är favoriter från tidigare och jag ser fram emot läsningen.

Deckarutmaningens bok den här månaden är Det tredje tecknet. Har dock läst så många deckare det senaste att jag börjar känna mig lite mätt. Ingen hög prioritet med andra ord.

Så ni märker att jag inte har något problem att hitta böcker att läsa. Vad läser ni just nu?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Just nu gäller…

  1. Addikoko skriver:

    Jag läser ”Månskensvargen” av Elvira Birgitta Holm just nu, den är väldigt bra än så länge:) Jag ska nog också läsa ”I det här trädet” någon gång, den verkar bra.

  2. Annika skriver:

    Just nu läser jag Svartlistad av Sara Paretsky och Barn med överlappande diagnoser av Martin L. Kutscher. I morgon ska jag dock börja läsa Janusstenen av Elly Griffiths. Det ska bli spännande att ”träffa” Ruth Galloway igen 🙂

  3. Ping: Läs-press « Dolly; det läsande fåret

Kommentera

