Världens sötaste björn

Jag älskade Paddington när jag var liten. Jag minns att jag till och med hade en Paddington-docka, ett kassettband med sagan inläst och dessutom runda fotokort till den där röda kameramanicken. Kommer ni ihåg den? Jag älskade den, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad den hette. Boken om björnen från Peru kom jag dock ihåg och B Wahlströms har gett ut dem på nytt.

Jag blev riktigt glad när grabbarna O också gillade Paddington Boken om björnen från Peru av Michael Bond. Björnen med en lapp runt halsen, som hittas av herr och fru Brown på järnvägsstationen de sedan uppkallade honom efter. Björnen som kliver upp på cafébordet och landar i en jordgubbsbakelse och som sedan får följa med Judit och hennes föräldrar hem.

Det är en så söt liten historia och det finns fler böcker om Paddington som jag absolut vill ha också. Tror att jag delar den önskan med grabbarna O.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Världens sötaste björn

  1. bermudabenny skriver:

    Djur i kläder är nästan alltid oemotståndliga 😉

  2. Karin/Bokcirkel skriver:

    Vet du, jag älskar också Paddington! och såklart så har man ju varit på Paddinton Street och köpt med sig en Björn hem =)

  3. BokMamma skriver:

    Var inte så förtjust i Paddington när jag var liten. När jag dock hittade boken på bokrean detta året så har jag blivit helt såld. Måste införskaffa de andra böckerna i serien också.

  4. Cicci skriver:

    När jag såg rubriken så tänkte jag direkt på Paddington, vilken annan björn kan det vara 🙂 Älskade även jag honom som liten och hade en liten docka av honom.

  5. Lotta - hyllan skriver:

    Mitt starkaste minne är faktiskt berättarrösten (vem det nu var) när Paddingtonböckerna visades/lästes på tv. Den gillade jag!
    Viewmaster hette förresten bildmanicken, jag hade också en sån 🙂

    • Lilla O skriver:

      Wiewmaster, tack för det. Min och syrrans finns kvar hos mamma och pappa. Ungarna brukar leka med dem, men är väl inte lika imponerade som jag var. Berättarrösten kommer jag också ihåg. Lugn och rofylld.

  6. Åh ja vem kan motstå Paddington. Väcker barndomsminnen till liv. 🙂

Kommentera

