Bibliotekskvittohoroskop

Det outas bibliotekskvitton i bloggvärlden och Vixxtoria påpekar med rätta att det är intressantare än horoskop då det faktiskt säger lite om personen som äger kvittot. Nu är ju det kvitto hon publicerat absolut inte hennes, men Maria bjuder på ett alldeles äkta.

Mitt kvitto ser ut ungefär såhär:

Jäderlund, Vad hjälper det en människa…

Zusak, Boktjuven

Boardy, Allt som återstår

Camus, Främlingen

Djebar, Ingenstans i min fars hus

Henkel, Ge ditt barn 100 möjligheter istället för två

Lindström, Jag är en sån som bara vill ligga med dig

Morrison, Den amerikanska natten

Hajjer, Krigets skola

Picoult, Allt för min syster

Tamas, De apatiska

Hirdman, Den röda grevinnan

Reservationer:

Alakoski, Håpas du trifs bra i fengelset

Jonsson, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Ja, vad säger det om mig? Jag är en överoptimistisk läsare som gärna vill hinna läsa allt det där som borde läsas, men är riktigt glad att det går att låna om böcker då jag oftast bara hinner läsa recensionsexemplar och en och annan deckare.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Bibliotekskvittohoroskop

  1. Helena skriver:

    Vi har ungefär lika långa listor och jag kan bara hålla med om att det är en himla tur att man får låna om eftersom det brukar ta ett tag att beta igenom allihop samtidigt som man har annan läsning på gång.

  2. Vixxtoria skriver:

    Jag ser i stjärnorna att du kommer gilla Lindström, lämna tillbaks Hirdman oläst och vara skeptisk till Camus. Du kommer förvånande nog gilla Picault, hylla Zusak (och försöka sälja in den till alla dina elever, helst på deras modersmål för den är lite för tjock och svår för dem att läsa på svenska). De flesta av övriga böcker kommer du låna om flera gånger, innan du slutligen läst ut Djebar och Hajjer, och tillbringar resten av våren med att hajpa Boardy.

    🙂

  3. Ping: Brev från bibblan « snowflakes in rain

  4. Maria skriver:

    Ja, jag brukar också låna om för att hinna med. Ibland lånar jag till och med om en gång längre än man får… *host*

  5. Ping: Fiktiviteter » Blog Archive » Bibliotekskvittot

Kommentera

