Bra att skylla på

De åtta små gepardungarnaBorås djurpark är nu två månader och premiärvisas i helgen. En timme per dag blir det i början och grabbarna O vill verkligen åka dit. Jag också självklart, men som alltid är det bra att skylla på sina barn.

Kanske kan jag få med dem i nygamla elefantkarusellen på Liseberg som invigs idag. Blir rejält nostalgisk när jag tänker på hur mysigt det var att åka de flygande elefanterna när jag var barn.

Chalmers cortege på Valborg hoppar dock både de och jag över. Unken kvinnosyn och sexistiska skämt i programmet överraskar tyvärr inte. Är skämten roliga undrar GP? Mitt svar är klockrent nej. Golfklubbor i könsorgan är inte kul på något sätt. Och det är ingen ursäkt att det funnits tjejer med som gjort programmet och det därför skulle var okej. Tummen ner för cortegen definitivt.

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bra att skylla på

  1. Sandra W. skriver:

    Det där sista du skrev är väldigt viktigt tycker jag, att det inte hjälper att det är ”även tjejer” som skrivit och tecknat. Jag håller absolut med. Manliga eller kvinnliga antifeminister, det spelar ingen roll, det är lika illa. Tyvärr tror jag att fenomenet med kvinnliga antifeminister i en mansdominerad miljö är oroväckande vanligt eftersom de så gärna vill vara ”en av grabbarna”. För mig är det inte ett dugg mer ok att en tjej ritat en sexistisk teckning än att en kille gjort det. Sedan kan man ju undra om det verkligen stämmer som kårkillen sade i artikeln, att det mesta är gjort av tjejer, eller om han överdrev något där.

Kommentera

