Bokfrågornas ABC del 22

Dags för bokstaven V och lite nytt att klura på:

Väder är centralt i april. Vissa dagar har vi fått pröva på alla årstider under samma dag. Har du läst någon bok där vädret har stor betydelse?

Förra veckan firades Världsboksdagen. Lite sent vill jag att du uppmärksammar den genom att berätta om en eller flera böcker inom den spretiga genren ”världslitteratur”.

I Himmel och helvete av Jón Kalman Stefánsson spelar havet en huvudroll. Har du läst någon annan bok som utspelar sig i eller vid något av världshaven?

Vänskap är viktigt. Det är också ett vanligt tema i böcker. Vilken bok har du läst som berättar om en speciell vänskap?

Jag svarar i ett senare inlägg under dagen. Du svarar i en kommentar eller i en blogg (förslagsvis din egen). Jag ser som vanligt fram emot att läsa alla kloka tankar och uppmanar dig därför att kommentera och/eller länka hit när du publicerat dina svar.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 22

  1. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten.

  2. evacecilia skriver:

    Nu har jag svarat hos mig!

  3. Bea skriver:

    Kul med ny layout! Jag har svarat på V.

  4. Ping: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC 22

  5. Helena skriver:

    Nu har jag också svarat. Så fint det har blivit här förresten 🙂

  6. Ping: Bokfrågornas ABC – V « Eli läser och skriver

  7. Ping: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – To for prisen av en

Kommentera

