Precis vad jag behövde

Efter en riktigt lång dag, som inte slutade förrän grabbarna O låg i sina sängar strax före tio efter att ha varit jurymedlemmar i Melodifestivalen på estetprogrammet Ny Musik i Angered, var jag minst sagt mör.

En tävling där en bra låt vann, men inte grabbarnas favorit som var en fotbollslåt eller mammas med en riktigt snygg kvinna som sjöng. Trevligt, men lite väl sent för de två små tappra gossarna och deras sönderstressade mammam.

Därför var det extra lyxigt att få öppna en stor, grön påse innehållande en massa trevligheter från min hemliga bokvän.

Böckerna först! En som jag tänkt läsa hur länge som helst, men aldrig kommit mig för att skaffa. Varje gång jag läser ett blogginlägg om den tänker jag att nu, nu ska det äntligen bli av, men det blir aldrig så. Förrän nu då jag fått Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger. Den andra boken har ett väldigt lockande omslag, är skriven av en författare jag tänkt läsa något av men inte gjort det trots att en bok står i hyllan. Inte just den här dock, Chicago som är en ny bok av Alaa Al Aswany. På engelska så den kanske får vänta tills terminen är slut, men min bokvän sa å andra sidan att hon läste ut den på en dag. Låter definitivt lovande!

Vårsakerna var fröpåsar med bokvännens favoritblommor solros och vallmo. Passande nog två av mina favoritblommor också. Tack!

Vidare fanns kaffe smaksatt med choklad , ett te som luktar väldigt kryddigt och gott, en chokladkaka som nästan är för fin för att äta upp och söta björnar.

Tack så väldigt, väldigt mycket!

Nu ska jag leta efter en bokbloggare i Uppsala och tacka ordentligt!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Precis vad jag behövde

  1. Ping: Tweets that mention Precis vad jag behövde | Lilla O -- Topsy.com

  2. Cinnamon skriver:

    Vad kul att du gillade bokpaketet. Men brevet är postat i Gävle och sorteras i Uppsala och stämplas där. /Kram Cinnamon

Kommentera

