En bok för mig

Föräldrarnas Tvärtemotbok verkar vara en uppfriskande liten bok. Boken är skriven av Åsa Teiner och Anna Glas som också bloggar här. Det låter skönt att faktiskt bara bryta lite regler ibland och se hur resultatet blir. Gör tvärtom istället för att låta små problem växa sig gigantiska. Gör tvärtom och se en helt ny värld öppna sig.

Så här står det på Norstedts presentationssida:

”Föräldrarnas tvärtemotbok är indelad i tre avsnitt: Växa som vuxen, Bryt vardagsmönstren och Säg JA. De består av 49 föräldraberättelser ur verkliga livet samt tre avsnitt med författarnas tankar kring huvudämnena. Varje föräldrahistoria börjar med en kort problembakgrund, exempelvis att barnet aldrig äter middag eller att storhandlingen alltid slutar i katastrof. Föräldrarna provar en tokig tanke som att ge barnet en glass medan föräldern själv fixar middagen. Vi får följa vad som händer i familjen när de provar idén. Avsnittet avslutas med vilka nya tankar som väckts genom den tokiga tanken.”

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En bok för mig

  1. Ping: Tweets that mention En bok för mig | Lilla O -- Topsy.com

  2. Helena skriver:

    Det låter verkligen som en bok för mig också 🙂 Det är svårt att se de där tvärtomlösningarna och att tänka tankarna som går utanför det invanda. Man behöver nog öva upp den förmågan skulle jag tro.

  3. Ja det låter som en bok som kan vara något för mig också!

Kommentera

