Bokjuryn 2009

Den 19:e maj får vi veta vilka böcker som finns med på topplistorna när barn- och ungdomar får säga sitt i Bokjuryn. Prisutdelningen sker i Umeå Folkets Hus och böckerna som man kunde rösta på fram till den 23 april finns i Barnbokskatalogen. Surfa dit för att få en massa bra boktips!

Kika in på Barnens bibliotek och läs mer om priset och en massa annat bra om böcker för barn och ungdomar. Priset har funnits sedan 1997 och det brukar vara väldigt roligt att deltaga med sina elever. Mycket rolig läsning och att få rösta är alltid kul.

Bra böcker som jag läst och gärna ser som pristagare är:

Bögslungan av Per Alexandersson

Checka in av Kim Olin

Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo

Janis den magnifika av Johanna Nilsson

Människoätande människor i Märsta av Aase Berg

Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck

När jag bläddrade i katalogen hittade jag också ett helt gäng böcker som jag vill läsa. Tur att det snart är sommar, men just ungdomsböcker brukar höra terminerna till. Får se hur det blir i år. Vilka bra ungdomsböcker har du läst den senaste tiden?

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bokjuryn 2009

  1. violen skriver:

    Eddie Bolander och jag har jag just läst och tyckte den var riktigt bra. Men fick en tanke, är det vuxna eller barn/ungdomar som gillar den så mycket???? Intressant att veta faktiskt…..

  2. Helena skriver:

    De bästa på senare tid har ju Ondvinter och Eldbärare varit tycker jag. Bokjurykatalogen har jag slukat och fått massor av tips ifrån men jag får nog göra som du och använda en del av sommaren till att läsa allt jag vill läsa 🙂

  3. Ping: Tweets that mention Bokjuryn 2009 | Lilla O -- Topsy.com

Kommentera

