Stora Bokbytardagen

Den 20:e maj är det Stora Bokbytardagen. Just nu finns det nitton officiella bokbytarplatser, bland annat Järntorget i Göteborg, men då jag arbetar och det hela går av stapeln 12.00 har jag nog svårt att ta mig dit.

Meningen är dock att bokbyten ska ske överallt. Kanske ska jag försöka mig på ett byte på jobbet, eller kanske tala med biblioteket på skolan. Någonting hade varit kul att göra. Att gå med en bok under armen och byta med första bästa bokbärare låter lite för påfluget för mig. Dessutom känns det ganska osannolikt att det skulle vandra omkring speciellt många presumtiva bokbytare i min lilla värld.

Kul idé hur som helst. Ska klura på vad jag kan göra för att uppmärksamma dagen. Mer än att skriva om den här då.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Stora Bokbytardagen

  1. Dolly skriver:

    Vi har bokmiddag med bokklubben just den dagen, så jag har föreslagit att vi ska ta med oss en eller två böcker som vi vill byta. Så om de nappar på det blir det ett litet arrangerat bokbyte 🙂

  2. Ping: Tweets that mention Lilla O: "Stora Bokbytardagen" -- Topsy.com

  3. mariasbokliv skriver:

    Prata med biblioteket o med rektorn, borde ju kunna dra igång nått även om det inte är så långt kvar.

  4. Elin B skriver:

    Om ditt bibliotek är det jag tror att det är, så kommer gymnasiebibliotekarien alldeles strax att skylta inför bokbytardagen! 🙂

  5. Bokbytar Ida skriver:

    Vad roligt att ni gillar idén. Hoppas att ni får några böcker bytta. Och sprid gärna vidare.
    //Ida och Joakim

Kommentera

