Vad kan du om ungdomsböcker?

Eller rättare sagt böcker för unga. På GP:s ungdomssajt Graffiti kan du testa dina kunskaper. Tryck här!

Jag fick 8 av 11 och skäms lite…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Vad kan du om ungdomsböcker?

  1. violen skriver:

    Roligt test för mig särskilt nu när jag funderar på ungdomsböcker nu och då. Jag hade 7 men chansade på flera stycken och hade lite tur alltså….
    men måste fråga, Harry Potters ärr???? är svaret rätt……

    kul test!

    /violen

    • Dolly skriver:

      Ja, Harry får ju veta att hans föräldrar dog i en bilolycka och att fick ärret då, men det är ju bara för att han inte ska få veta att han är trollkarl. Föräldrarna dog ju på grund av Lord Voldemort, och de fick Harry även ärret. Väl?

      Jag fick 9 rätt, hade fel på Alex Dogboy och von Bredow…

  2. Helena skriver:

    Jag hade 9 och känner mig faktiskt lite stolt över det🙂 Men ok, jag kanske gissade någon gång också… Kul test!

  3. Ping: Tweets that mention Vad kan du om ungdomsböcker? | Lilla O -- Topsy.com

  4. Bea skriver:

    Fick också 9 men måste erkänna att jag gissade och hade tur ett par gånger, och Violen, ja Harry fick ju sitt ärr av förbannelsen som Voldermort kastade mot honom som baby🙂

  5. BokMamma skriver:

    Jag hade 10 rätt🙂 Jag chansade dock på några. Alltid kul med lite test.

  6. Pernilla skriver:

    4 fjuttiga. Jag tyckte det gick skitbra.🙂 Pinsamt! Men en fråga var ju totalt fel ställd så kanske rättade den fel också? ”Vilka böcker har XX inte skrivit” gör ju att man måste fylla i två alternativ men det gick ju inte.

  7. Maria skriver:

    9 här. Hade bland annat fel på Alex Dogboy, kändes lite fånigt med tanke på hur många gånger jag har haft den i handen på bibblan.

  8. mariasbokliv skriver:

    tio rätt, hade jag haft koll på ordningen på Sunes namn hade det blivit full pott. Är rätt nöjd med mig själv. *s*

  9. Cinnamon skriver:

    9 rätt. Jag hade fel på var Alex Dogboy utspelar sig och vilka böcker som XX inte hade skrivit. Är rätt nöjd med resultatet.🙂

  10. fullbokhylla skriver:

    9 här med, men det fanns en hel del tur inblandad..

Kommentera

