Bokfrågornas ABC del 25

Dags för Y mina vänner och det var om möjligt ännu svårare än förra veckan att komma på frågor. Våga inte klaga alltså…😉

Yggdrasil är världsträdet med tre rötter i den nordiska mytologin där de tre nornorna bor. Berätta om en bok där mytologi har betydelse.

Kan du berätta om en riktigt ytlig bok som du har läst?

Yta kan i vissa fall vara avgörande för hur böcker betraktas. Vilket är det vackraste/bästa/coolaste/fulaste/tråkigaste bokomslag du vet?

Finns det någon avslutad bokserie som du önskar att det fanns ytterligare böcker i?

Svara i din blogg eller en kommentar, tala om när du skrivit genom att kommentera och/eller länka hit. Mina egna svar kommer i ett senare inlägg. Lycka till!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 25

  1. Ping: Nina Ruthström – bloggar från spinnsidan » Blog Archive » Kofrågornas ABC- Y

  2. Ping: Tweets that mention Bokfrågornas ABC del 25 | Lilla O -- Topsy.com

  3. Ping: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC – Y

  4. Helena skriver:

    Mina svar finns nu på bloggen

  5. Annika skriver:

    Nu är jag minsann inte så lite imponerad över mig själv. Mina svar hittar du här: http://alkb.se/bokstaven-y-i-bokfragornas-abc🙂

  6. Ping: Bokfrågornas ABC – Y « Eli läser och skriver

  7. Bea skriver:

    Så där, nu har jag klarat av del 25 också.

  8. Eli skriver:

    Nu finns det svar på Y hos mig också:

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2010/05/20/bokfragornas-abc-y/

    (Såg att du hunnit kommentera innan jag kom ihåg att länka också, du är snabbare än jag tydligen😉 )

  9. Ylva skriver:

    Ingen fråga om Ylva eller Yfronten? Nejdå, jag ska inte klaga. Jag har svarat nu.

Kommentera

