Bokfrågornas ABC del 26

X, Y och nu Z. Det blir bara svårare och svårare att komma på frågor. Trots att jag känner mig som en zombie just nu finns det ingen fråga om dessa varelser. Här kommer de fyra uppgifterna för veckan:

zoo finns en massa djur och jag vill att du berättar om en bok där djur spelar en viktig roll.

Anders Zorn är en känd konstnär. Har du läst någon bok där han eller någon annan konstnär figurerar?

Zen, att vara närvarande just här och nu, är rätt inne trots att ideérna inom zenbuddismen knappast är nya, zen-coaching, mindfullness, meditation, yoga och en massa annat är i ropet. Vilken bok tycker du handlar om zen?

Författare på Z finns det några stycken. Vem är din z-favorit?

Klura nu ett tag och svara sedan i en kommentar eller i din blogg. Gör mig gärna uppmärksam på ditt inlägg genom att kommentera och eller länka hit. Mina egna svar kommer i ett separat inlägg senare idag.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 26

  1. Ping: Tweets that mention Bokfrågornas ABC del 26 | Lilla O -- Topsy.com

  2. Ping: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC – Z

  3. evacecilia skriver:

    Inte lika svårt den här veckan, förutom zen-frågan🙂.
    http://evacecilia.wordpress.com/2010/05/26/bokfragornas-abc-del-26/

  4. Nina skriver:

    Jag hittade den här utmaningen först nu när ni är i sluttampen… Men skam den som ger sig.😉 Jag får väl hänga på från och med nu då. Här är mina svar:
    http://ninasskrivarlya.blogg.se/2010/may/bokfragornas-abc-del-26.html

  5. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten men jag kom inte på någon konstnär.

  6. Ylva skriver:

    Nu har jag uppdaterat och vill ha G!

  7. Ping: Bokfrågornas ABC – Z « Eli läser och skriver

Kommentera

