Fakta på lätt svenska

Jag har hittat en guldgruva som säkert många andra lärare skulle ha användning av. På sajten Unga fakta finns lätt fakta om ämnen som dinosaurier, världshaven, ekonomi och rymden. Dessutom finns sagor och ramsor både på svenska och engelska, samt spel om till exempel att flytta hemifrån och sköta hushållsekonomin. Jag har just upptäckt sajten och kan därför inte berätta hur materialet fungerar med mina elever, men jag kan tänka mig att det som inte är för barnsligt kommer att fungera perfekt. Dessutom är de mogna nog att inse att barnsligt ibland är nödvändigt.

Serier blandas med längre texter och filmsnuttar. Det finns också möjlighet att lyssna och dessutom tipsas om bra böcker och länkar för den som vill söka mer information.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fakta på lätt svenska

  1. evacecilia skriver:

    Tack för bra tips! Har vidarebefordrat det till lärarna på skolan.

  2. Kul länk. Den ska jag lägga till mina favoriter🙂

Kommentera

