Vad ska jag läsa i juni?

Att planera är kul, men det blir såklart inte alltid som jag tänkt mig. Jag älskar listor, men det funkar alldeles utmärkt att inte följa dem. Majlistan såg ut så här och utvärderades två veckor senare. Så blir det säkert i juni också.

De böcker som flyttas över från majlistan är följande:

Döden i dina ögon av Rachel Ward

VM-sommar av Magnus Ljunggren

Boktjuven av Marcus Zusak

Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist

Andra böcker på tur är:

Någon sorts frid av Camilla Grebe och Åsa Träff som kommer med en andra bok i höst.

Själakistan av Ann Rosman, vars första bok var suverän.

I de lugnaste vatten av Viveca Sten och Sömntuta av Mark Billingham blir det till Deckarutmaningen.

Jag fick Per Hagmans bok Vänner för livet av Albert Bonniers Förlag och är rätt sugen på att läsa den.

Bra Böcker skickade De sex misstänkta av Vikas Swarup och den vill jag gärna läsa.

Dystopier är Lyrans sommartema och jag planerar att läsa On the beach av Nevil Shute till att börja med.

Mats Strandbergs Halva liv ligger och väntar övergiven i hyllan och ska absolut bli läst.

Nöjer mig med det här så länge. Det skulle kunna bli fler, men troligare är att det blir andra…

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vad ska jag läsa i juni?

  1. violen skriver:

    Ah, på stranden! Min ungdomsfavorit bok!
    Jag läser Hungerspelen i juni……

    violen

  2. Helena skriver:

    Döden i dina ögon har funnits på min lista länge nu men nu har den äntligen avancerat in på toaletten där jag har bredvidläsningen😉

  3. Lyran skriver:

    De sex misstänkta kommer du att gilla🙂

  4. Paperback Lover skriver:

    Boktjuven är hittills (efter två tredjedelar) helt fantastisk.

  5. Bokomaten skriver:

    Åh, rätt ånga här på att-läsalistan här med.:) Både Boktjuven och Döden i dina ögon t ex. Devisen ”så många böcker, så lite tid” stämmer verkligen!

  6. Maud skriver:

    ”I de lugnaste vatten” gillade jag iaf! Men ”Lilla stjärna”… Det ska bli kul att läsa vad du tyckte om den!!
    Hälsning från ett stekhett Kumla

Kommentera

